339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,468
Hape sanoi:Itse uskon Laajasalon arvostuksen kasvavan paremman joukkoliikeneyhteyden myötä. Varsinkin Kruunuvuorenrannan uusi asuinalue tulee houkuttelevammaksi, kaupunkimainen umpikorttelikaava meren rannalla, muutaman minuutin matkan päässä keskustasta, mutta silti esikaupungissa luonnon lähellä!
Ihan varmasti kasvaa, sehän on laajasalolaisille oikea lottovoitto! Jos asuntojen hinta nousee tuon takia viakka 20% niin sinnehän kannattaisi nyt muuttaa ja myydä sitten kalliilla pois aikanaan.
Ovatkohan laajasalolaiset itse ollenkaan heränneet ponnekkaasti vaatimaan tuota ratikkaa? Se on heidän etunsa paitsi rahallisesti ja palvelutasollisesti niin myös siksi, että Kruunuvuoren aikaansaama läpiajoliikenne todennäköisesti on vähäisempää, kun joukkoliikenne on noin houkuttelevaa eli tosiaankin ratkaisevasti nopeampaa kuin autoilu. Olisi aika Laajasalo-Seuran tai vastaavan alkaa rummuttaa ratikan puolesta!
Mitäs luulette, onkohan niin, että Kruunuvuoressa vuonna 2015 joukkoliikenteen alueellinen käyttöaste on yksi korkeimmista Helsingissä? Ratikallahan pääsee paitsi keskustaan myös Yliskylään paikallispalvelujen äärelle. Jotain bussiliikennettäkin täytyy olla, sillä yhteys metroon on edelleen tärkeä toissijainen kulkuyhteys.