- Liittynyt
- 18 Elokuu 2006
- Viestit
- 2,312
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Saman viivanpaksuusongelman olen huomannut, mutta en tällä kertaa vaikka miten tihrustaisin. Missähän vika, pdf-lukuohjelmassako? Painotuotteissa, joita on jo joissakin vaunuissa esillä, ongelmaa ei ole nähtävillä.
HKL:n myös metroksi kutsuttu juna kulkee vain yhtä reittiä kartan alueella, joten on tietysti selvintä olla vetämättä sitä sotkuun ratikoiden kanssa. Valtiolta tilatut junavuorot ajavat kolmeen suuntaan ja hyvin erillään raitiovaunuverkostosta. Kartan alueella suoritettaviin matkoihin ei yleensä kannata siirtyä maan uumeniin, kun taas Pasilasta "Helsinkiin" pintajuna on hyödyllinen. Maan alaisten linjojen merkkaaminen pintaliikennekarttaan olisi muutenkin sekavaa....
-HSL:n lähijunareitti ja asemat ovat selkeästi merkityt, mutta HKL-lähijunasta näkyy vain M-merkit asemien kohdilla.
Kulmia voisi myös pyöristää, tuntuu sujuvammalta kuin jatkuvat 90 tai 45 asteen kulmat.Virhe taitaakin olla Oopperan risteyksessä, jossa 90 asteen kulmaa on yritetty, mistä seuraa kasin linjaviivan epäloogisuus rautatien alituksen kohdilla. Jos Oopperan risteyksen piirtäisi Nordenskiöldinkadun tapaan n. 15 asteen kulmassa suhteessa Manskuun, se voisi jopa näyttää linjaston olevan sujuva ja lopputulos voisi hivellä katsojan silmää...
itse olisin saanut siitä paljon hienomman
Tuo pisti minullakin ensiksi silmään, unohdin vain mainita. Jompi kumpi voisi vaihtaa selvyyden vuoksi nimeä.Vaikka onhan siinä hämääviä detaljeja, esim. Ylioppilastalon pysäkki - siitä ei ulkopaikkakuntalainen erota että se on kahdella eri kadulla melkein korttelin toisella puolella.
No ole jumantsukka hyvä ja tee parempi ja julkaise se lupaamillasi varjosivuilla vähän äkkiä! Ja ne, jotka ehtii lukea tämän viestin, ennen kuin ylläpito sensuroi joko Kantokosken kokonaan, minut tai tämän viestin, olkoot riemuissaan, koska näin hauskaa tuskin on luvassa vähään aikaan.
HKL:n myös metroksi kutsuttu juna kulkee vain yhtä reittiä kartan alueella, joten on tietysti selvintä olla vetämättä sitä sotkuun ratikoiden kanssa.
Mielestänl vanha oli parempi. Näin pieni järjestelmä toimii hyvin karttapohjallakin. Plussana tässä uudessa virityksessä on toki pysäkkien nimet.
Edellisen olen nähnyt ainakin ratikan katonrajassa sekä telineessä napattavana HSL:n palvelupisteessä. Pysäkeillä säilynevät edelleen karttapohjalliset versiot, vaikka mikseipä tähänkin voisi lisätä ainakin ne "keskustan bussilinjat".Missä tuota diagrammia käytetään?
Karttapohjalla oleva versio ei ole mihinkään poistumassa, vaan tässä keskusteltu uusi diagrammi korvaa vanhan diagrammin eli tämän: http://aiheet.domnik.net/wp2/wp-content/screenshots/raitiovaunukartta-helsinki.gif
Miksipä muuten ruotsin- ja suomenkieliset kaaviot voisi olla erikseen? Luettavuus paranisi.