Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Noin 16:22 nousen bussiin 58B Siilitien pysäkillä kohti Pasilaa. Klo 16:18 oli linjan 58 lähtöaika Itäkeskuksesta. 58 tulee tämän 58B:n perässä ja ohittaa Siilitien pysäkillä. Ajamme peräkkäin Teollisuuskadun alkuun, jossa edellä ajanut 58 pääsee ”karkuun” liikennevaloissa, joista käännytään Aleksin Kiven kadulle. Peräämme tulee toinen 58B, joka ohittaa minun bussini, joka pysähtyy A-Kiven kadun ekalla pysäkillä. Muutaman minuutin päästä kaikki kolme seisomme liikennevaloissa odottamassa pääsyä Pasilan aseman pysäkille. Siellä seisoo yksi 58. Valot vaihtuvat, kaksi edellä olevaa (58B ja 58) joutuvat pysähtymään tulosuunnassa ennen pysäkkiä. Minun bussini jää risteykseen tukkeeksi 9:n ratikalle ja yhdelle bussille linjallaan matkalla Alppilaa kohden. Pysäkillä ollut 58 lähtee, mutta edellä olevat kaksi bussia eivät liikahda. Huomaan, että niillä on ovet auki ja ihmisiä tulee ulos ja juoksee sisään. Kun lähdetään liikkeelle, edellä ollut 58B pysähtyy uudelleen, nyt aseman pysäkille ja me sen perään. Jään pois Länsi-Pasilan puolella, jossa pysäkillä on yhtäaikaa kaksi 58B-autoa. Paluusunnassa panin merkille yhden 58:n, jolla paloi täynnä-valo. Lännen suuntaan näissä kolmessa bussissa oli yhteensä pokaa tuskin yhden täytteeksi.
Onko tässä tolkkua ja miksi näin tapahtuu?
Arvaan, että tähän aikaan varmaan ajetaan ripeästi paluusuuntaan hakemaan uutta pokaa. Mutta ei ole järkeä kuljettaa matkustajia neljässä peräkkäin ajavassa autossa. Yksi tai enintään kaksi riittää. Ja jos kysyntä ylittää 10 vuoroa tunnissa, on syytä alkaa käyttää järkeä välineen valinnassa. Mutta ai niin, kun se seuraava vaihtoehto on Töölön metro tai Pisara, niin ei voikaan rakentaa metroa Kalasatamasta Pasilaan ja Meikkuun. Mikään muuhan ei tule kysymykseenkään.
Antero
Onko tässä tolkkua ja miksi näin tapahtuu?
Arvaan, että tähän aikaan varmaan ajetaan ripeästi paluusuuntaan hakemaan uutta pokaa. Mutta ei ole järkeä kuljettaa matkustajia neljässä peräkkäin ajavassa autossa. Yksi tai enintään kaksi riittää. Ja jos kysyntä ylittää 10 vuoroa tunnissa, on syytä alkaa käyttää järkeä välineen valinnassa. Mutta ai niin, kun se seuraava vaihtoehto on Töölön metro tai Pisara, niin ei voikaan rakentaa metroa Kalasatamasta Pasilaan ja Meikkuun. Mikään muuhan ei tule kysymykseenkään.
Antero
Viimeksi muokannut moderaattori: