Kun kuitenkin suht. vähän käytetty ja todennäköisesti lipputilin myötä entisestään vähenevä lipunmyyntikanava, kuntayhtymällä ei ihan hirveästi haluja sellaisen ylläpitämiseen varmastikaan ole.
Ei niillä oikein ole haluja minkäänlaisen lipunmyyntikanavan ylläpitämiseen. Tämä ketju lähti liikkeelle siitä, että Höseli haluaa lippuautomaatit pois. Ja tosiaan ainoana maailmassa Höseli ei maksa mitään myyntiprovisiota kauppaliikkeille, joten asiakkaan pitäisi maksaa erillistä palvelumaksua siitä ilosta, että saa ostaa sen kamalanhintaisen kertalipun R-kioskilta.
Uusimpana tässä saagassa on, ettei ne oikein halua sitä lähimaksuakaan. Ehkä tämä Hesarin uutinen kertoo todellisen selityksen sille, miksi tämäkin maailmalla ikuisuuden onnistunut asia on ollut meilllä kertakaikkisen mahdotonta vuodesta toiseen.
Helsingin seudun liikenne kaavailee lähimaksulla ostetuista lipuista sovelluslippuja kalliimpia.
www.hs.fi
Uutisen clou on, että jos lähimaksu joudutaan nyt sitten kuitenkin mahdollistamaan, niin Höseli haluaa tehdä sen käytöstä matkustajille kallista, jotta matkustajat eivät oikeasti käyttäisi sitä. Heh. Lähimaksusta joutuu Höselin mukaan maksamaan kortinmyöntäjille isommat provisiot. Toimitusjohtaja nyt vaan teki sillain tyhmästi että meni mainitsemaan prosentteja, joista Hesarin lukijat on sitten laskeneet, että se kustannusero Höselile on huikeat kolme senttiä per AB-kertalippu: "Halvimman kertalipun maksamisen kustannukset ovat sovelluksessa noin 0,7 prosenttia ja lähimaksulla 1,5 prosenttia."
Nyt odotamme siis jännityksellä, tuleeko lähimaksukertalippu olemaan sen 0,03 € kalliimpi kuin matkakorttikertalippu, vai yrittääkö Höseli nyhtää jotain extraa tuosta välistä vielä.
Lisäksi Hesarin kommentoijien joukossa on pienyrittäjiä, jotka ihmettelevät noita prosentteja, kun heillä, pienen liikevaihdon yrityksissä, on huomattavasti pienemmät korttimaksuprovisioprosentit.
Haiskahtaa siis aika mädältä tämäkin keissi.