- Liittynyt
- 7 Maaliskuu 2009
- Viestit
- 1,500
Vuorotarjonnan pitäisi mielestäni olla ennen uusia asuinalueita 60 min ja hiljaisimpina aikoina 120 min, mutta sitten vuoromäärät voi toki tuplata molempina aikoina, kun uudet asuinalueet ovat valmiita. Nyt seisakkeella on jo seisakkeen arvolle riittävä laaja liityntäpysäköintialue ja muukin varustus. Arvon korottaminen asemaksi ja suojien sekä asfaltointien aika on sitten, kun käyttäjämäärät vastaavat ko. toimenpiteitä. Kuten aiemminkin on mainittu, on hyvä olla muitakin vaihtoehtoja kuin miljoonaluokan asemat ja liikennepaikan ohittaminen kaikkien vuorojen osalta.Tällä perusteella junien pysähtymisiä pitäisi päin vastoin lisätä Luomassa. Seisake olisi toki hyvä saataa ensin tälle vuosituhannelle, en ole varma onko siellä vielä nykyäänkin matalat hiekkalaiturit. Joka tapauksessa ainakin lippuautomaatti ja kunnollinen suoja olisivat tulevaisuudessa tarpeen, samoin kun asianmukainen liityntäpysäköinti, jolla saataisiin se ensimmäinenkin auto jäämään "maalle". Ainakin kesällä 2008 siellä näytti tältä. En ole varma ollaanko sitä sitten kunnostettu sen jälkeen, muutaman kerran olen ohi mennyt, mutta muistikuvia ei ole.
Ei, koska luetteloimallesi asemille jäisi jo nykyinen, varsin riittävä palvelutaso. Leppävaarassa pysähtyisi edelleen A+E, U+S ja Y. Kauklahteen menisi U+S:n lisäksi A-vuorot, jotka olisivat siispä E-junan pitkät vuorot Kauklahteen asti. Masalaan on vähintäänkin riittävä palvelu, kun kaikkien U/S-vuorojen lisäksi tarjotaan jo nopeaa Y-yhteyttä. Kirkkonummelle on tarjottava nopeita junayhteyksiä, myös lähijunasegmentissä, siinä missä keravalaisille, järvenpääläisille ja riihimäkeläisille. Pelkkä Y ei riitä ottaen huomioon Kirkkonummen aseman käyttöasteen. Samalla Pitäjänmäki nousee arvoiselleen palvelutasolle saadessaan muutakin, kuin pienempien seisakkeiden joka asemalla pysähtyvien yhden reitin junien palvelutasoa.Tuollainen juna pysähtyisi kyllä ehdottomasti myös Leppävaarassa, Kauklahdessa ja Masalassa.