JT
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 29 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,374
Torstain (6.4.) Hesarissa on artikkeli, jossa huhutaan Mankin ja Luoman seisakkeiden lopettamisesta. Taustalla on Ratahallintokeskuksen rantaradan asemien kehittämissuunnitelma-lista, johon ei oltu merkitty Mankin ja Luoman seisakkeita.Rattivaunu sanoi:Palvelua parantavaa säästöä aikaansaatiin Rantaradalla jo hieman aikaisemmin, kun viikonloppuaamuina L-junien liikennöintiä venytettiin ja S/U/A-junien aloittamista myöhennettiin. Palvelu parani Mankissa, Luomassa, Jorvaksessa ja Tolsassa, jotka ovatkin niin kuormitettuja ja tuottavia liikennepaikkoja, että liikenteen tuplaaminen eräiden aamutuntien aikana varmasti oli erittäin perusteltua... :wink:
Tilannetta heikentää myös ensi vuonna voimaan tuleva laki, jonka mukaan asemaa, jossa on jalankulkutasoristeys ohittava juna saa kulkea enintään nopudella 80 kliometria tunnissa. Kyseisillä seisakkeilla on juuri tälläiset tasoristeykset.
Mikäli tosiaan Luoman ja Mankin seisakkeet poistetaan käytöstä alueen joukkoliikenneyhteydet heikkenevät todella radikaalisti. Alue on oikeastaan kokonaan junaliikenteen varassa lukuunottamatta M.V. Wikströmin paria koululaisvuoroa sekä linjaa 166, jotka kulkevat yhteensäkin vain noin 5 kertaa per suunta.
MODEDIT/kuukanko: jaettu YTV-alueen lähijunaliikenteen vähentämistä käsittelevästä ketjusta
Viimeksi muokannut moderaattori: