339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,499
Helsingin metrojunat eivät kulje junien akkuvirralla missään tapauksessa.
Näin kyllä vähän ajattelinkin. Nizzassa on akuilla kulkevia ratikoita, mutta nekin kulkevat lyhyen osuuden ja hitaasti, silti akut ovat massiiviset. Ei sellaisia akkuja kannata asentaa satunnaista käyttöä varten. Toimittajat kyllä keksivät helposti omiaan, niin kai sitten tässäkin.
Mitä rullaukseen tulee, niin se on mielestäni aika riskipeliä juuri mainitsemasi seis-opasteen, tai minkä tahansa muun radalla olevan esteen takia. Sinne kun joutuu pysähtymään, niin liikkeelle ei enää pääse. Voisiko seuraava metrojuna työntää edessä olevan virroitetulle alueelle? Vaikka tuskin sekään kovin nopeasti käy. Minun on vaikea kuvitella, että pelastusviranomaiset hyväksyisivät tuollaista virratonta rullausta.
Mutta toisaalta, miksi virtakisko olisi virraton? Onko vesi tunnelissa noussut virtakiskon tasalle, ja jos onkin, niin meneekö se kisko muutamasta tunnista epäkuntoon?