Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän suurin syy ole ollut se, että on jouduttu tekemään kompromissi Siilitien asemarempan tarpeiden ja liikennöinnin välillä. Kyseessähän ei ole ihan mikään "laatoitustyö", vaan melko mittava uuden rakentamis- ja vanhan purkamisoperaatio koko ajan käytössä olevalla asemalla. Liekö samalla päädytty myös HSL:n kanssa yhteiseen kesäliikenteen aloituspäivään.Onko kenelläkää tietoa että eikö tuota olisi voinut järjestää juhannus viikon jälkeen jolloin matkustajamäärät on paljon alhaisemmat? Vai miksi se piti juuri nyt laittaa?
Sen takia koska siellä ei ollut tilaa niille kun käytävätkin oli täynnä. Olisiko ihmisten pitännyt jäädä Hakaniemeen odottamaan seuraavaa metroa sen takia että metroon pääsi lastenvaunut?
Yhteenvetona peräänkuuluttaisin muiden ihmisten huomioonottamista ja luopumista "minä ensin" -ajattelusta. Pienellä teolla voit pelastaa toisen päivän ja saada vielä kaupanpäälle itsellesikin hyvän mielen. Ja eiköhän tästä neljän päivän metrotungoksestakin jotenkin selvitä, ensi viikolla jo helpottaa...
Voisiko tämän ymmärtää myös niin päin, että täpötäyteen metroon rynnittäessä yksi äiti vaunuineen jättäytyisi seuraavaan junaan tarjoten näin paikan seitsemälle matkustajalle?
Tätä en lähtisi toteuttamaan ennen kuin tervejalkaiset ihmiset lopettavat hisseillä kulkemisen. Hissit on tarkoitettu niille, jotka eivät voi syystä tai toisesta portaita tai rullaportaita käyttää, mutta jatkuvasti niissä näkyy eri ikäistä ja kokoista porukkaa, eikä eleitäkään, että päästettäisiin lastenvaunujen kanssa kulkevat ensin, vaan tungetaan samaan hissiin, oli tilaa tai ei.
Seisoskelua ei tule missään kohtaa, jos junat ovat aikataulussaan. Mutta pelivaraa ei kauheasti ole. Varsinkin ruuhkaiseen aikaan saattavat jo venyvät asemapysähdykset aiheuttaa sen verran viivästystä, että se näkyy odotteluna Siilitien ympäristössä.Mikähän selitys tälle on? Mikä estää ajamasta niin, että tullaan Itäkeskukseen myöhemmin niin, että normaalin pysähdyksen jälkeen lähdetään kohti keskustaa saapuvan junan tultua sellaisella hetkellä, ettei tarvitse kahdesti pysähdellä?
Suunnitellusti ei seistä.Itiksessä seistään laiturilla pari kolme minuuttia.
Tuossa kohtaa olevalle opastimelle joudutaan pysähtymään, jos itään päin tuleva juna ei ole vielä kokonaan saapunut IK1-laituriin (kulkutien sivusuojavaatimus)Sitten lähtevä juna pysähtyy ensin varikolle menevän nousevan penkan kohdalle odottamaan, että itään ajava juna ohittaa Roihupellon puolenvaihtopaikan.
Seistään missä? Kun tuosta varikon syöttöraiteen kohdalta on päästy liikkeelle, ei tällä väärän raiteen poikkeuskulkutiellä ole edes opastimia ennen kuin Siilitien asemalta lähdettäessä. Olisikohan juna sitten ajanut liian lujaa nopeudenvalvontapisteeseen, joka on nyt kesäksi asennettu ennen tuota puolenvaihtopaikkaa (valvoo nopeutta 35 km/h), ja tästä olisi sitten aiheutunut pakkojarru. Muuta syytä en nyt äkkiseltään keksi.Sen jälkeen kiihdytetään puolenvaihtoraiteelle ja seistään taas.
Joka kerta kun olen kaupunkiin päin mennyt niin tähän mäkeen ennen puolenvaihtoa on jääty seisomaan toistamiseen. Ilmeisestikin juuri sitten tuon nopeudenvalvontapisteen vuoksi. Olen ihmetellyt tätä sen vuoksi, että olen arvellut IK:n jälkeisen opastimen vaihtuvan aja-asentoon vasta sitten, kun itään tuleva juna on vapauttanut suojastusjakson ja vaihteet on käännetty. Näin ollen ei pitäisi olla enää syytä pysähtyä odottamaan esim. vaihteiden kääntöä sen jälkeen kun on em. opastimelta lähdetty.Seistään missä? Kun tuosta varikon syöttöraiteen kohdalta on päästy liikkeelle, ei tällä väärän raiteen poikkeuskulkutiellä ole edes opastimia ennen kuin Siilitien asemalta lähdettäessä. Olisikohan juna sitten ajanut liian lujaa nopeudenvalvontapisteeseen, joka on nyt kesäksi asennettu ennen tuota puolenvaihtopaikkaa (valvoo nopeutta 35 km/h), ja tästä olisi sitten aiheutunut pakkojarru. Muuta syytä en nyt äkkiseltään keksi.
Ohjaamosta heiluteltiin taskulampulla:lol: