Metrohavaintoja 2014

Onpa mukavaa, että täällä kerrotaan näin avoimesti eri tapahtumista ja ihan HKL-ML:n työntekijöiden toimesta. Ratikkapuolella kun tuntuu, että kaikki on niin kovin salaista ja panttaamisen arvoista, silloinkin kun asiassa ei oikeasti ole mitään kummallista.
Metrojohtajasta saakka kumpuava ajatusmaailma on, että alan harrastajia ja muita asiallisella asialla olevia palvellaan aina kun se on mahdollista. Tätä me toteutamme :)
Nämä ovat verorahoilla hankittua yhteistä omaisuutta ja toimintaa. En keksi yhtään asiallista syytä olla salamyhkäinen niissä asioissa, jotka ovat muutenkin julkisia.
 
Metrojohtajasta saakka kumpuava ajatusmaailma on, että alan harrastajia ja muita asiallisella asialla olevia palvellaan aina kun se on mahdollista. Tätä me toteutamme :)
Nämä ovat verorahoilla hankittua yhteistä omaisuutta ja toimintaa. En keksi yhtään asiallista syytä olla salamyhkäinen niissä asioissa, jotka ovat muutenkin julkisia.

Tätä ajatusmaailmaa kun sovellettaisiin vielä terveen järjenkäytön kanssa myös tuolla automaattimetron ja kaupunginvaltuuston päättäjien puolella, niin jäisi verorahoille ehkäpä fiksumpi käyttötarkoitus? :)
 
Tätä ajatusmaailmaa kun sovellettaisiin vielä terveen järjenkäytön kanssa myös tuolla automaattimetron ja kaupunginvaltuuston päättäjien puolella, niin jäisi verorahoille ehkäpä fiksumpi käyttötarkoitus? :)

Näin ulkopuolisena asiaa seuraavana rohkenen väittää, että jos päätösvalta automaattimetroprojektissa olisi HKL-ML:ssä, niin olisi Helsinki tänä päivänä muutamaa sataa miljoonaa euroa rikkaampi kaupunki, junilla nykyaikainen ja toimiva kulunvalvonta ja automaattihanke siististi mapitettuna PMS165-väriseen kansioon, jonka selkää koristaa suuri Ö.
 
Vaunun 148 eteläpuolen keskimmäinen ovi sulkeutuu samaan aikaan piippauksen kanssa, ei sen jälkeen. Ihan hyvä ominaisuus ovien väliin hyppelijöitä ajatellen, voisi yleistyä...
 
Eilen maanantaina 4.8. klo 19:50 ”museojuna” eli 101–106 lähti Itäkeskuksestä länteen päin. Milläs asialla tämä 6-vaunuinen juna oli, sillä eikös edelleen ajeta lyhennettyjen junien kesäliikennettä?

Antero
 
Muutama sata miljoonaa voidaan lukea myös: muutama liikenneympyrä sinne tänne. Aivan oikein joukkoliikenteeseen panostetaan, ja sitä tehdään mielekkäämmäksi ja nopeammaksi tavaksi liikkua.
 
Eilen maanantaina 4.8. klo 19:50 ”museojuna” eli 101–106 lähti Itäkeskuksestä länteen päin. Milläs asialla tämä 6-vaunuinen juna oli, sillä eikös edelleen ajeta lyhennettyjen junien kesäliikennettä?Antero

Lyhennetyt kesäjunat ajoivat vain 3.8. asti, eli käytännössä 1.8. asti, kun viikonloppuna on muutenkin lyhyet viikonloppujunat.
 
Tänään 7.8. klo n. klo 16.30:
Nokkis hyvin heikossa hapessa: mellunmäkeen tullessa itäpään vaunu 101 vikavaloilla. Kääntöraiteella meni kauan aikaa ja juna tulee länsipään vaunupari 103-104 vikavaloilla sähköttä, varavalaistuksella. Ajolamput ja määränpää kertova taulu eivät toimineet kuulutuksista puhumattakaan. Itikseen kun saavuttiin, niin mentiin tavallisesti kakkosraiteelle. Siellä senistiin hetki ja valot sammuvat hetkeksi kokonaan ja seisominen jatkui useita minuutteja. Vuosaaren juna ohjattiin myös keskiraiteelle mutta nyt tämä näyttää toimivan.
Vähän jännitystä päivään :D
 
Aseman näytöissä tälläinen poikkeusilmoitus (ainakin Herttoniemi): ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 
Aseman näytöissä tälläinen poikkeusilmoitus (ainakin Herttoniemi): ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Pisteillä peitetään järjestelmän bugin tuottamaa virhellistä mielivaltaista Ei matkustajille -tekstiä, jota ei saa pois, mutta peitettyä saa :lol:
 
Pisteillä peitetään järjestelmän bugin tuottamaa virhellistä mielivaltaista Ei matkustajille -tekstiä, jota ei saa pois, mutta peitettyä saa :lol:

Aah, tänään aamulla tuli tollainen kummallisuus vastaan, pahimpaan ruuhka-aikaan kattelin että "Ei matkustajille" mutta ihmetykseksi juna niitä ottikin. Nyt selvisi sitten, että miksi.
 
Nyt on näytöt muilta osin tyhjät paitsi ei matkustajille teksti näkyy tai pisteet sitä peittämässä.
 
Takaisin
Ylös