Tulipa viimein M321 vastaan omalle kohdalle. Oranssi etukilpi näytti ensisilmäyksellä kyllä hieman vanhanaikaiselta verrattuna valkoiseen kilpeen. Kaupallista ilmettä jos ajattelee, niin hieman väärä valinta. Ainakaan Mellunmäkeen mennessä etukilvessä ei myöskään näkynyt linjatunnus (vaikka ilm. johonkin suuntaan mennessä näkyy), ei toki varmaan olisi mahtunutkaan. Sitä ihmettelen, miksi metro on / saa olla tässä poikkeus, eli linjatunnus näytetään junasarjasta (ja tilanteesta?) riippuen sisällä, ulkona, molemmissa tai ei kummassakaan. Palvelutasoa ajatellen kaikkien kulkuvälineiden tulisi toimia matkustajan näkökulmasta samalla tavalla.
Sisänäytötkin vaikuttavat toiminnallisuuksiltaan ja ulkoasultaan vuosikertaa vanhemmilta jopa vielä peruskorjaamattomien M100-junien järjestelmään verrattuna. Näytöt ovat melko himmeät ja hankalahkosti luettavat muihin juniin verrattuna. Linjatunnusta ei näytetty missään vaiheessa, pääteasema pyöri näytöillä ovien avaamisen jälkeen samoin, kuin asematieto liikkeellä ollessa. Junaan astunut voikin joutua miettimään, mitä tietoa näytöillä näkyy. Mellunmäkeen tullessa ei kuulutettu edes Mellunmäki, vaan pelkästään ”Juna menee kääntöraiteelle, olkaa hyvä ja poistukaa junasta” tms. Itäkeskuksen pari vuotta sitten uusittu kuulutus itään mennessä oli myös tähän junaan äänitetty uudestaan syystä tai toisesta. Piti ihan heristää korvaa, oliko enää Carlan ääni? En saanut tästä varmuutta.
Pysäytykset tuntuivat hieman pehmeämmiltä, kuin aiemmissa 300-junissa. Toki kuljettajallakin on varmasti merkitystä, mutta pääsääntö aiemman sarjan junissa on ollut, että loppunykäys on suhteellisen epämiellyttävä.
Liikkellelähdössä tuleva ovimekanismin loksahdus sen sijaan oli edelleen epämiellyttävän voimakas kuulokkeidenkin läpi kuultuna.