- Liittynyt
- 23 Elokuu 2005
- Viestit
- 3,331
Vs: Pisararata
Kannattaisi se joka tapauksessa kiskottaa, koska hyöty siitä, että Kivenlahteen tulevat metrojunat voisivat jatkaa Kauklahdesta Espoon keskuksen suuntaan, on aika mitätön.
Ja ainoa järkevä liikennesuunta on jatkaa metrorataa Kivenlahdesta Kauklahteen, eikä lähijunarataa Kauklahdesta Kivenlahteen. Espoon keskuksesta Kivenlahteen haluavat ovat aika vähemmistö verrattuna Kirkkonummen suunnasta tuleviin. Silti tuolle välille on ehdotettu nimenomaan lähijunarataa Kauklahdesta Kivenlahteen, jolle ainoa selitys lienee se harhakäsitys, että lähijunarata olisi jotenkin merkittävästi halvempi kuin metrorata, perustuen tietysti nauhakustannuksiin metrosta ja kaupunkiradoista.
Jostain syystä jossakin selvityksissä tuolle välille on ehdotettu myös pikaraitiotietä, mikä nyt on täysin järjenvastaista. Eikä kyseessä ole mielestäni ollut mikään metrorataa käyttävä ratikka.
Jos rata olisi yhteensopivaa rhk:n radan kanssa, niin toki tuo väli kannattaisi kiskottaa.
Kannattaisi se joka tapauksessa kiskottaa, koska hyöty siitä, että Kivenlahteen tulevat metrojunat voisivat jatkaa Kauklahdesta Espoon keskuksen suuntaan, on aika mitätön.
Ja ainoa järkevä liikennesuunta on jatkaa metrorataa Kivenlahdesta Kauklahteen, eikä lähijunarataa Kauklahdesta Kivenlahteen. Espoon keskuksesta Kivenlahteen haluavat ovat aika vähemmistö verrattuna Kirkkonummen suunnasta tuleviin. Silti tuolle välille on ehdotettu nimenomaan lähijunarataa Kauklahdesta Kivenlahteen, jolle ainoa selitys lienee se harhakäsitys, että lähijunarata olisi jotenkin merkittävästi halvempi kuin metrorata, perustuen tietysti nauhakustannuksiin metrosta ja kaupunkiradoista.
Jostain syystä jossakin selvityksissä tuolle välille on ehdotettu myös pikaraitiotietä, mikä nyt on täysin järjenvastaista. Eikä kyseessä ole mielestäni ollut mikään metrorataa käyttävä ratikka.