Vs: Pisararata
Veturinkuljettajiin sovelletaan heidän työehtosopimustaan ihan riippumatta työnantajasta. Halvempaan työvoimaan kaupunkiradoilla voidaan päästä vain, jos ne erotetaan valtion rataverkosta. Erottamisen ei tosin välttämättä tarvitse olla kovin raskas investointi, senhän ei välttämättä tarvitse tarkoittaa kaupunkiratojen muuttamista yhteensopivaksi Helsingin nykyisen metron kanssa.
Siksi tuntuu hyvin naiivilta enää keskittyä raskaisiin investointikiertoteihin, joilla kierretään VR Oy:n monopolin negatiivisia puolia. Sen vaikutus on jo muutoinkin purkautumassa.
Veturinkuljettajiin sovelletaan heidän työehtosopimustaan ihan riippumatta työnantajasta. Halvempaan työvoimaan kaupunkiradoilla voidaan päästä vain, jos ne erotetaan valtion rataverkosta. Erottamisen ei tosin välttämättä tarvitse olla kovin raskas investointi, senhän ei välttämättä tarvitse tarkoittaa kaupunkiratojen muuttamista yhteensopivaksi Helsingin nykyisen metron kanssa.