Viikinmäkeen on nousemassa myös sen länsipäähän ensimmäiset kerrostalot:
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/yyLM-U42gsw19slmy2snWA?feat=directlink
Mites nämä Pihlajiston eteläpuolelle tulevat toimistotalot sitten:http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/b15db3804a175821b273fa3d8d1d4668/36176_36177_asemakaaav.pdf?MOD=AJPERES? Milloinhan näitä aletaan rakentamaan? Hernepellontielle oltiin rakentamassa kerrostaloa, viimeksi kun siellä kävin. Viikinrantaankin Viikintien pohjoispuolelle pitäisi ilmeisemmin nousta vielä jokunen kerrostalo.
Siis 71 tulee siirtymään Harjannetielle ja sen kuormitus tulee kasvamaan ja näillä näkymin Hernepellontie jää ilman joukkoliikennettä (pitäisikö 71V siirtyä kulkemaan Pihlajiston kautta Hernepellontielle?) Kun kaupunkirakenne täydentyy, niin matkustajamäärät kasvaa. 74:n merkitys voi vielä kasvaa täydentävänä linjana. 74:n reitin siirtäminen Kalasatamaan tuo varmasti myös oman vaikutuksensa tilanteeseen.
Itse kävin tänään autoineni pyörähtämässä tuolla Viikinmäen uudella alueella. "Ampumaradan risteyssilta" eli Hernepellontien sekä kohta, joka alittaa Lahdenväylän, rakennettiin edellis- ja tänä vuonna uusiksi. Ihmettelen, ettei mittavien rakennustöiden yhteydessä uuden sillan yhteyteen rakennettu linja-autopysäkkejä.
Nyt korjauksen alla on Pihlajamäentien silta. Rampit pohjoiseen Pihlajamäentieltä, jotka varmasti helpottaisivat Pihlajamäentien ruuhkia, eivät tietenkään sisälly tähänkään urakkaan.
Ylipäätään Vanhankaupungin alue on kohtuuttoman ruuhkainen ruuhka-aikaan. Osa 71:n vuoroista olisi miellyttävää johtaa Viikintieltä suoraan Lahdenväylälle ja Kustaa Vaasan tielle Hämeentien sijasta. 71:n suhteen kalustokoon suurentaminenkin alkaisi olla ajankohtaista - ajettiinhan linjaa aikanaan osin nivelautoilla.
Viimeksi muokannut moderaattori: