339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,499
Ja vielä yleisesti mitä kaupunginmuseoon tulee: En haluaisi liikaa toistella muiden sanomisia, mutta pakko on jonkin verran päivitellä.
HKM luulee, että ratikka menee rikki, kun siihen koskee. Täälläkin todettiin, että asia on juuri päinvastoin. Jenkillä ja Pikku-Ruotsalaisella, jotka nimen omaan kunnostettiin (ei pilkuntarkasti entisöity) liikennekuntoon, ajettiin 70-luvulla ihan yleisöajeluitakin teemapäivinä. Ja olisihan 165 ollut mahtava vaunu Käpylän 80-vuotispäivillekin, se vaunutyyppi kun liikennöi K-linjaa silloin vuonna 1925.
Raitioliikennemuseostakin saisi huomattavasti houkuttelevamman, jos vaunuja välillä vaihdeltaisiin ja jollain vaunulla saisi silloin tällöin ajellakin. Tällä hetkellä museossa kävijällä ei ole mitään syytä mennä sinne uudestaan, kun siellä ei tapahdu mitään. Se ärsyttää myös museon henkilökuntaa.
Museolla ei ole asiantuntemusta ratikka-asioissa. Ei sitä voi olettaakaan, eikä heitä voi siitä syyttää. Sääli on kuitenkin, että asiantuntemusta löytyisi niin läheltä (HKL), mutta sitä ei osata/haluta käyttää hyväksi.
HKM luulee, että ratikka menee rikki, kun siihen koskee. Täälläkin todettiin, että asia on juuri päinvastoin. Jenkillä ja Pikku-Ruotsalaisella, jotka nimen omaan kunnostettiin (ei pilkuntarkasti entisöity) liikennekuntoon, ajettiin 70-luvulla ihan yleisöajeluitakin teemapäivinä. Ja olisihan 165 ollut mahtava vaunu Käpylän 80-vuotispäivillekin, se vaunutyyppi kun liikennöi K-linjaa silloin vuonna 1925.
Raitioliikennemuseostakin saisi huomattavasti houkuttelevamman, jos vaunuja välillä vaihdeltaisiin ja jollain vaunulla saisi silloin tällöin ajellakin. Tällä hetkellä museossa kävijällä ei ole mitään syytä mennä sinne uudestaan, kun siellä ei tapahdu mitään. Se ärsyttää myös museon henkilökuntaa.
Museolla ei ole asiantuntemusta ratikka-asioissa. Ei sitä voi olettaakaan, eikä heitä voi siitä syyttää. Sääli on kuitenkin, että asiantuntemusta löytyisi niin läheltä (HKL), mutta sitä ei osata/haluta käyttää hyväksi.