Kesäisin Tukholman matkoihin olen aina yrittänyt sisällyttää raitiovaunuajelun vanhalla 20-luvun ASEAlla Djurgardenin linjalla.
Kyllä on aina ollut hieno kokemus.
Mitenkä mahtaa olla meidän vanhimmat vaunut, saisiko niitä millään liikennöitävään kuntoon. 30-luvun vaunuhan on saatavilla tilausajolle.
Meillä on muutamia vähäliikenteisiä silmukoitakin kuten Rautatietori, Toinen linja, Yrjönkatu, Kuusitie ja edesmennyt Töölöntori.
Olisiko siitä muulle liikenteelle riskiä, jos joukossa olisi museovaunu.
Jokuhan teki valtuustoaloitteenkin asiasta, muuta ei edennyt.
Tukholmassahan kunnostus ja liikennöinti tapahtui suljetulla rataosuudella ratikkaharrastajien voimin, nythän se on tiettävästi siirtynyt yhteiskunnan omistamalle SJ:lle.
Kuinka suuri työ olisi saada Koskelan hallin säilytyksestä vanhoja vaunuja liikenteeseen, olisiko edes teknisesti mahdollista nykyajan tekniikalle.
Kyllä olisi hienoa ajella vanhalla Asealla ja perässä vanha avovaunu.
No ne on niitä haaveita vaan..........
Kyllä on aina ollut hieno kokemus.
Mitenkä mahtaa olla meidän vanhimmat vaunut, saisiko niitä millään liikennöitävään kuntoon. 30-luvun vaunuhan on saatavilla tilausajolle.
Meillä on muutamia vähäliikenteisiä silmukoitakin kuten Rautatietori, Toinen linja, Yrjönkatu, Kuusitie ja edesmennyt Töölöntori.
Olisiko siitä muulle liikenteelle riskiä, jos joukossa olisi museovaunu.
Jokuhan teki valtuustoaloitteenkin asiasta, muuta ei edennyt.
Tukholmassahan kunnostus ja liikennöinti tapahtui suljetulla rataosuudella ratikkaharrastajien voimin, nythän se on tiettävästi siirtynyt yhteiskunnan omistamalle SJ:lle.
Kuinka suuri työ olisi saada Koskelan hallin säilytyksestä vanhoja vaunuja liikenteeseen, olisiko edes teknisesti mahdollista nykyajan tekniikalle.
Kyllä olisi hienoa ajella vanhalla Asealla ja perässä vanha avovaunu.
No ne on niitä haaveita vaan..........