- Liittynyt
- 6 Elokuu 2020
- Viestit
- 23
Näiden väitteiden perusteella olisi työsuojelulla syytä käväistä keskustelemassa liikennepäälliköiden kanssa.
Mitä muuten tarkoittaa, että "jos jarruttaa yli 30 km/h, joutuu kehityskeskusteluun"? Siis ettäkö kerrallaan ei saisi jarruttaa kuin esimerkiksi 80 -> 50 esim. pysäkkiä lähestyttäessä Kehä I:llä?
Kaikki ongelmat on työsuojelulla ja johdolla tiedossa, ongelma että katsotaan muualle. Moni asia ei kestä päivänvaloa, tosin tämä ei liity pelkästään nobinaan vaan alaan ylipäätään.
Tarkoittaa ettei saisi jarruttaa kuin alld 30kmh nopeuksissa.
Jos kuljettaja jarruttaa 80kmh - pysäkille, ei tarvi päivän aikana kuin muutama jarrutus ja kulutusmittari pahasti miinuksella.
En tarkoita että samantien kehityskeslusteluun kun kerran jarrutat.
Viikko pari niin asia huomataan, yhtään liioittelematta. Ovat tarkassa syynissä.
Tulisi siis valuttaa autoa 80-30kmh ja sitten vasta jarruttaa. Tästä johtuu tietty ajotyyli joka varmasti häiritsee muita tielläliikkujia.
Miinuksena voisin mainita myös myöhässä stop merkkiä painaneet, keltaiset valot joista moni painaa läpi jne säilyttääkseen hyvät kulutuslukemat.
Kuljettajissa taikka muussa henkilökunnassa ei vikaa, kyse ei siitä.
Vika on syvemmällä, menee nobinan johtoon, kilpailutukseen ja siitä seuraavaan strategiaan joka mielestäni täysin väärä joukkoliikenteeseen taikka ylipäätään mihinkään ammattiin.
Ei kovin kauasnäköistä.
Sama tosin nähtävillä vaikkapa postilla, hoitoalalla ja ties missä.