Vs: Concordian ongelmia
Pääkaupunkiseudun liikennöintisopimuksissa on purkupykälä, jonka mukaan sopimuksen saa purkaa jos toinen osapuoli rikkoo sopimusta eikä korjaa toimintaansa kohtuullisessa ajassa saatuaan asiasta kirjallisen huomautuksen. Purkaminen on kuitenkin yleensä viimeinen keino, jota käytetään vasta sitten jos muut keinot (esim. rahalliset sanktiot) eivät toimi.
Rikkomukset yhdessä sopimuksessa eivät oikeuta purkamaan toista sopimusta. Sen sijaan yhden sopimuksen purkaminen antaa yleensä perusteen sulkea kyseinen yritys ulos uusista tarjouskilpailuista määräajaksi.
Mitkä on kriteerit sopimusten purkamiselle, milloin HSL voisi siis antaa "potkut" Nobinalle? Entä hoidetaanko asiat jokaisen sopimuksen kohdalla erikseen, vai voiko eim. säffle 2000 käyttö e18Z:lla vaikuttaa h76A/B:n liikennintiin?
Pääkaupunkiseudun liikennöintisopimuksissa on purkupykälä, jonka mukaan sopimuksen saa purkaa jos toinen osapuoli rikkoo sopimusta eikä korjaa toimintaansa kohtuullisessa ajassa saatuaan asiasta kirjallisen huomautuksen. Purkaminen on kuitenkin yleensä viimeinen keino, jota käytetään vasta sitten jos muut keinot (esim. rahalliset sanktiot) eivät toimi.
Rikkomukset yhdessä sopimuksessa eivät oikeuta purkamaan toista sopimusta. Sen sijaan yhden sopimuksen purkaminen antaa yleensä perusteen sulkea kyseinen yritys ulos uusista tarjouskilpailuista määräajaksi.