Nobinan ongelmia

Vs: Concordian ongelmia

Itse pidän että h79 ja 562lla on vanhempaa kalustoa kuin jotain ei mukavia 8900lia
Jos siis asiassa on jotain epäselvää niin - linjat 79 ja 562 ovat kokonaan telilinjoja, joilla ei ole sallittua ajaa kaksiakselisilla. Linjat Nobina voitti teleillä niin pitäisi se myös ajaa niillä. Sitäpaitsi nuo linjat ovat telilinjoja ihan syystä, päivittäin tullut useasti teliauto tuulilasikuormassa ja kaksiakselisiin eivät kaikki ihmiset edes mahdukkaan.
 
Silti molemmilla ajaa päivittäin, jopa useita, 2-akselisia autoja myös ruuhka-aikojen ulkopuolella, vaikka varikolla seisoo samaan aikaan useita teliautoja.
 
Silti molemmilla ajaa päivittäin, jopa useita, 2-akselisia autoja myös ruuhka-aikojen ulkopuolella, vaikka varikolla seisoo samaan aikaan useita teliautoja.

Onko kukaan laittanut tästä palautetta HSL:lle? Mielenkiintoista olisi kuulla niin liikennöitsijän selitykset kun myös liikenteen tilaajan kanta asiaan.
 
Onko kukaan laittanut tästä palautetta HSL:lle? Mielenkiintoista olisi kuulla niin liikennöitsijän selitykset kun myös liikenteen tilaajan kanta asiaan.
Jos Nobina on saamassa sakkoja, niin tilaaja tietänee tilanteen. Ainahan sen jostain saa tarkistettua mikä auto oli linjalla ja mikä siellä olisi pitänyt olla.
 
Jos Nobina on saamassa sakkoja, niin tilaaja tietänee tilanteen. Ainahan sen jostain saa tarkistettua mikä auto oli linjalla ja mikä siellä olisi pitänyt olla.

Tietääkseni liikennöitsijä kirjaa joka ikisen lähdön millä bussilla ne on ajettu ja HSL saa nämä tiedot. Ei kai mikään liikennöitsijä uskalla olla niin röyhkeä että ilmoittaa väärää tietoa.
 
Tietääkseni liikennöitsijä kirjaa joka ikisen lähdön millä bussilla ne on ajettu ja HSL saa nämä tiedot. Ei kai mikään liikennöitsijä uskalla olla niin röyhkeä että ilmoittaa väärää tietoa.

Ainakaan noin kysytyillä linjoilla. Keskellä metsää sillä ei taida olla niin väliä, kun kiinnijäämisen riski on pieni. :D
 
Jostain luin, että tilaaja saisi suoraan tiedot, että mikä bussi on linjalla vai onko mikään ja sitten siitä katsovat miten paljon maksetaan vai maksetaanko mitään ja annetaan sakkoja. Vai olikohan kyse sittenkin jostain toisesta kaupungista..?
 
Jostain luin, että tilaaja saisi suoraan tiedot, että mikä bussi on linjalla vai onko mikään ja sitten siitä katsovat miten paljon maksetaan vai maksetaanko mitään ja annetaan sakkoja. Vai olikohan kyse sittenkin jostain toisesta kaupungista..?

Tilaaja näkee LIJn kautta reaaliaikaisesti mikä auto milläkin linjalla menee ja toki ne tallentuvat muistiin.

Tällä hetkellä on tosin paha mennä tekemään arvioita väärästä kalustosta, Länsimetron viivästymisen takia on tilaaja voinut siirtää telikalustoa muualta Espoon kuormitetuille linjoille. Sopimusten välisiä autosiirtoja voi olla myös muulloinkin.
 
Tällä hetkellä on tosin paha mennä tekemään arvioita väärästä kalustosta, Länsimetron viivästymisen takia on tilaaja voinut siirtää telikalustoa muualta Espoon kuormitetuille linjoille. Sopimusten välisiä autosiirtoja voi olla myös muulloinkin.

Vaikea uskoa, että eilen olisi telit loppuneet kesken, kun 562:lla oli 2-akselinen. Ja muutenkin tuntuisi oudolta siirtää h79:ltä ja 562:lta telejä Espooseen. Niin ja niitä on monesti varikon pihalla seisonut, kun pätkät ovat olleet töissä. ;)
 
Tilaaja näkee LIJn kautta reaaliaikaisesti mikä auto milläkin linjalla menee ja toki ne tallentuvat muistiin.
Näin ajattelinkin.

Vaikea uskoa, että eilen olisi telit loppuneet kesken, kun 562:lla oli 2-akselinen. Ja muutenkin tuntuisi oudolta siirtää h79:ltä ja 562:lta telejä Espooseen. Niin ja niitä on monesti varikon pihalla seisonut, kun pätkät ovat olleet töissä. ;)
Nobinalla tilanne on kumman usein ollut se, että teliautoja on useampia vapaina kun pätkät on linjalla ja todella usein on käynyt niin, että teliautoja on niilläkin linjoilla missä niiden ei todellakaan pitäisi olla.
 
Nobinalla tilanne on kumman usein ollut se, että teliautoja on useampia vapaina kun pätkät on linjalla ja todella usein on käynyt niin, että teliautoja on niilläkin linjoilla missä niiden ei todellakaan pitäisi olla.
Kyllä näin. Kuljettajat voivotellut kun annettu telibussi linjalle jossa niin pienet kääntöpaikat, että tuskin edes pätkällä pääsee.
 
Tiedän, että sopimuksessa mahdolliset tarjotut telit on oltava linjalla tarpeeksi usein, jotta sopimuksen ehtoja noudatettaisiin ja sovitut asiat lunastettaisiin, mutta olin Tikkurilassa eräs päivä tarkkailemassa nimenomaan Nobinan linjoja ja huomasin jotain kummallista: Linjaa 562 lukuunottamatta näin 8 teliautoa tunnin sisään ja voin vain olettaa, että vähintään yksi oli vielä ajossa/matkalla Tikkurilaan, lisäksi taukoparkissa lähempänä Hiekkaharjua oli yksi kokovalkoinen teliauto (478 tai 479) ja yksi näytti toimivan jonkinlaisena ”vaihtoautona”. Joten siinä olisi yhteensä 11 teliautoa Tikkurilan linjoille - kaikkia tuskin tarvittiin. Linjalla 562 sen sijaan oli 3 pätkää omien ja muiden havaintojen mukaan. Hakunilan varikolla oli vähintään 5-7 teliä vapaana ja R-torin linjoilla vähintään 6. Miten on Nobinalla mahdollista järjestää asiat näin huonosti? Teliautoja on ihan tarpeeksi kuitenkin, jotta mahdolliset sakot oltaisiin voitu välttää.

Toinen asia: Citywidejä ei ole myöskään näkynyt linjalla 562 kovin usein, mutta oletan, että Euro6 tason kaluston osuus voidaan hoitaa niin, että ne ajavat yötä myöten viikonloppuna ja arkiöinä. Pitääkö tämä paikkansa? Vai onko niillä pakko ajaa arkisin myös?
 
Toinen asia: Citywidejä ei ole myöskään näkynyt linjalla 562 kovin usein, mutta oletan, että Euro6 tason kaluston osuus voidaan hoitaa niin, että ne ajavat yötä myöten viikonloppuna ja arkiöinä. Pitääkö tämä paikkansa? Vai onko niillä pakko ajaa arkisin myös?

Yleensä citywidet ovat 717/731 mutta viikonloppuisin kyllä saattaa parikin citywideä olla 562lla mutta kaikkia (1062-1064) en ole samanaikaisesti nähnyt kyseisellä linjalla
 
Yleensä citywidet ovat 717/731 mutta viikonloppuisin kyllä saattaa parikin citywideä olla 562lla mutta kaikkia (1062-1064) en ole samanaikaisesti nähnyt kyseisellä linjalla
Nimenomaan viikonloppuisin. Viime päivinä sen sijaan ollut yksi tai nolla ko. autoa.
 
Takaisin
Ylös