Compact sanoi:
Euroopassa on muutamassa kaupungissa toteutettu matalalattiaisten vaunujen hinku ostamalla - ei uusia moottorivaunuja, eikä jälkiasennettuja välipaloja - vaan hankkimalla perävaunuja.
Tsekinmaassa Brnon liikennelaitoksella on käytössään laaja kirjo erilaisia Tatran valmistamia
ratikoita. Sivun vaunukuvat ovat piirrettyjä ja tekstitys ikävä kyllä vain tsekiksi. "Rekonstrukce vozu":n ymmärtää modernisoiduksi vaunuksi. Painamalla linkkiä "Evidence" pääsee kunkin vaunusarjan kuvasivustolle.
Meidän NrI/NrII:iamme vastaavaa K2:a löytyy sieltä vinopino, vanhimmat yksilöt vuodelta 1967. Mielenkiintoinen on kuitenkin matalalla välipalalla varustettu K2. Näitä
K3R-N-vaunuja on liikenteessä kaksi, muutostyö tehty 2004-05. Linkin takaa löytyy vaunun 1751 sisä- ja ulkokuvia.
8-akselisia Tatroja (KT8) on vajaat 40. 7 vaunua on alunperin varustettu matalala välipalalla, toimitettu 1998-2000. Ovatkohan nämä edes raitiovaunuja, kun ovat kaksisuuntavaunuja? :wink: Makupaloja
vaunusta 1733 sarjasta KT8D5N. 8 vaunusta on korkealattiainen välipala korvattu matalalattiasella. Tämä sarja KT8D5R.N2 (muutostyö v. 2003) poikkeaa edellisestä sarjasta mm virrottimen, ovien ja välipalan ikkunoiden suhteen. Kuvia
vaunusta mainosvärityksessä (myös talvimaisemissa) sisäkuvineen.
Osittain matalalattiaisa vaunuja on sarja RT6N1, jonka Tatra kehitti 90-luvun alkupuolella. Brnossa näitä on neljä vuodelta 1997. Toista sarjaa
"Anitra" on 15 (valm. 2003-2005). (Sisä)kuvia
vaunusta 1819
Sokerina pohjalla Brnosta löytyy vielä kaksi matalalattiaperävaunua. Nämä on rakennettu v. 2004 ja ilmeisesti ainaki ovet näyttää otetun jostain vanhasta T3 (tms.) -moottorivaunusta. Kuvia
vaunusta 1301, ei hullumman näköinen
Vaunun 1301
sisäkuvassa näkee ikkunasta ulo katsottaessa museovaunun.
Piirka