Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

hinnoittelukin vaikuttaisi muuttuneen: esim. Helsingistä Iisalmeen lippu maksaa perjantaina 38 e, aiemmin heinäkuussa en muista nähneeni yli 25 euron hintaa tuolle välille.

Ihmisten tietoisuus Onnibussista on lisääntynyt, kysyntä on lisääntynyt ja siksi halpoja lippuja joutuu etsimään aina vaan pidemmän ajan takaa. Elokuuun viimeisenä tiistaina Helsingistä Iisalmeen pääsee (jos ostaa lipun nyt) 14 eurolla. Samana päivänä edullisin Pohjolan Liikenteen hinta on 25 euroa.

Eiköhän tässä tulla vielä näkemään sellaisiakin mainoskampanjoita, joissa rummutetaan että "syys-lokakuun liput tulevat myyntiin ensi yönä - ole nopea, osta omasi..." Viimeistään joulusesonkiin tuollainen nähtänee. Itsellä onneksi on joulun tienoossa aina niin paljon matkatavaraa mukana, ettei tartte Onnibussin lipuista tapella.
 
Pitää siis olla lankanumero, GSM-numero tai 020-alkuinen yritysnumero, jotka eivät tuota firmalle mitään.
Kaikki 020 -alkuiset puhelinnumerot eivät todellakaan ole mitään "ilmais"numeroita vaikka mahdollisesti eivät yritykselle mitään tuotakkaan. Otetaanpa vaikka esimerkkinä kaikkien meidän rakastama (?) Itella: Jos soitat ko. yrityksen käyttämään 0200XXXX -numeroon niin tämä soitto kustantaa pelkästään paikallis-/matkapuhelinmaksun. Hyvä. Mutta soittaessasi saman firman 0204XXXX -numeroon soitto maksaakin lankapuhelimesta 8,35 snt/puhelu + 6,00 snt/min. ja matkapuhelimesta 8.35 snt/puhelu + 17,17 snt/min.
Aika huikea hintaero, ja huomatakseni monikaan yritys ei noita 020-jotain -numeroitaan markkinoidessaan muista laittaa hintatietoja esille selkeästi, jota jo kuluttajaviranomaistenkin ohjeet edellyttävät. Miksiköhän?
 
Hetki sitten Onnibusin 5:30 lähtö Porista Turkuun Veolian kalustolla. Onkohan tolla linjalla vielä viime viikolla ryskytellyt (olin itse kyydissä keskiviikkona) Bova suorittanut viimeisen öljynvaihtonsa kasitielle? Lieneekö Veolia -yhteistyö laajempaakin?
 
Hetki sitten Onnibusin 5:30 lähtö Porista Turkuun Veolian kalustolla. Onkohan tolla linjalla vielä viime viikolla ryskytellyt (olin itse kyydissä keskiviikkona) Bova suorittanut viimeisen öljynvaihtonsa kasitielle? Lieneekö Veolia -yhteistyö laajempaakin?

Milloinkohan Onnibus alkaa liikennöimään / kauttakulkemaan isojen kaupunkien väliin jääviä alueita kuten Somero?
 
Tuskin koskaan. Tuollaisten pienten paikkakuntien palveleminen ei kuulu OB:n filosofiaan.
Mitäpä järkeä olisikaan siinä, että 95%:lle matkustajista palvelua heikennettäisiin vain siksi, että max. 5%:a matkustajista saataisiin tyytyväiseksi/kyytiin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei ole OB:n oma kalusto ollu kovin ahkerasti liikenteessä tossa Pori-Turku välillä. Silloin tällöin näkyy Bovaa mutta sitten taas mennään Veolialla ja tänään näkyy olevan vuorossa Puistolantien Auto Oy. Hyvähän se vaan on, että on yhteistyökumppaneita koska niitä varmasti talven tullen tarvitaan. Bisneksenähän toi ei välttämättä ole mikään loistava, varsinkin jos vieraat autot tulee kuskin kera. Tai toki OB:lla siihenkin joku oma ratkaisunsa on miten omaa henkilökuntaa potk... eiku kohdellaan jos syystä tai toisesta linjalle ei tarvitsekaan lähteä.
 
Yle Radio 1, Mikä maksaa? Mennään bussilla (4.9.)

http://areena.yle.fi/radio/2328753

Linja-autoliikenne on uudessa kilpailutilanteessa. Halpabussien tulo on laskenut hintoja ja markkinointitavat ovat muuttuneet. Mikä maksaa? -ohjelmassa Juho-Pekka Rantalan vieraina ovat Onnibus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö, Linja-autoliiton toimitusjohtaja Mika Mäkilä ja liikennemarkkinat-yksikön päällikkö Tero Jokilehto liikenneministeriöstä.

Suosittelen.
 
[sarkasmi] Yksittäistapaus, ei voida (taaskaan) yleistää. [/sarkasmi]

Jutussahan nimenomaan kerrottiin, ettei ole yksittäistapaus vaan yleinen tapa bussialalla. Tietysti monille tuntuu olevan tärkeää koohkata asiasta vain, kun se koskee ns. halpabussiyhtiöitä.
 
Takaisin
Ylös