Itellan keskuksessa seurasin, kuinka robottilinjastolla paketit siirtyvät automaattisesti. Trukeilla lastattiin valtavia kuormayksiköitä runkoreittejä kulkeviin täysperävaunurekkoihin.
Ja täysin samalla tyylillähän esimerkiksi ruotsalaiset lastaavat bussirahtinsa, takalaitanostimilla varustettuihin busseihin. Ihmekös, että sikäläiset kuljettajat eivät voi millään ymmärtää täkäläistä tyyliä tehdä rahtikuormia.
---------- Viestit yhdistetty klo 21:56 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:54 ----------
Onnibusin Puolan-konttorillahan noita Altanoja on kalustossaan.
Samanlaisia Altanoja löytyy myös Megabussin britannian liikenteestä. Lisäksi esimerkiksi Lontoon tienoolla liikennöitävässä Greenline liikenteessä käytetään tasan samalla idealla rakennettuja 1-kerroksisia VanHool Alicroneja.
---------- Viestit yhdistetty klo 21:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:54 ----------
Onnibuskin katsella muuta kalustoa käyttöönsä kun vammaisia ja liikuntarajoitteisia ei enää tarvitse käyttää keppihevosena lupien saantiin.
Onnibussin suurin omistaja käyttää kuitenkin täysin samalla idealla varustettuja busseja kaikissa maissa ja mantereilla, missä halpabussiliikennettä liikennöi. Ehkä vain, jotta voidaan käyttää ideaa keppihevosena Suomessa.