Tämä voi olla tosiaan huonoa markkinointia lyhyellä tähtäimellä, mutta luultavasti harkittua strategiaa. PL pyrkii selvästi johtavaan markkina-asemaan reiteillään ja osa tätä tavoitetta on totuttaa ihmiset asioimaan PL:n omassa lippukaupassa ja pidemmän päälle unohtamaan kokonaan matkahuollon palvelut. Eli tavoite on vallata näkyvyyttä tai tunnettavuutta muilta bussiyhtiöiltä. Tämä voi onnistua, jos PL pystyy tarjoamaan riittävän tiheät yhteydet ja pääsääntöisesti kilpailukykyiset hinnat. Kilpailijoille tämä on vaarallinen strategia, sillä onnistuessaan se johtaa muiden toimijoiden marginalisoitumiseen, joille ei jää enää elintilaa. (Onnibussia tämä ei koske: heillä on omat myyntikanavansa ja tunnettu brändi.) Eli PL ei edes yritä minkäänlaista symbioottista suhdetta, jossa PL on olisi yksi iso toimija muiden joukossa, vaan ainoa vakavasti otettava perinteinen pikavuoroyhtiö.