Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Uskallan väittää, että jos kyseessä olisi mikään muu bussiyhtiö, ei tämä juttu olisi todellakaan uutisten etusivulla.

IS: Onnibussin rengas räjähti
Alkaa olla jo koomista miten pienistä jutuista uutisoidaan. Itselläni ainakin on pääasiassa vain positiivisia kokemuksia Onnibusista/Koiviston Autosta (Astromegojen ahtautta lukuunottamatta) ja ylipäätään jotenkin naurettavaa että yhtä firmaa tällä tavalla maalitetaan mediassa.
 
Alkaa olla jo koomista miten pienistä jutuista uutisoidaan. Itselläni ainakin on pääasiassa vain positiivisia kokemuksia Onnibusista/Koiviston Autosta (Astromegojen ahtautta lukuunottamatta) ja ylipäätään jotenkin naurettavaa että yhtä firmaa tällä tavalla maalitetaan mediassa.
On kyllä todella mautonta tuo mustamaalaaminen.
 
Kyllä noita rengasrikkoja on tapahtunut ennenkin ja tapahtuu vastaisuudessakin, mutta ei niistä ennen kyllä (iltapäivä)lehtiin kirjoitettu. Tuossakaan loppujen lopuksi ei mitään dramaattista tapahtunut, kuljettaja sai pysäytettyä auton turvalliseen paikkaan ja matkustajille hoidettiin jatkokuljetus. Tietenkin viivettä siinä tulee, mutta samaa tulee myös lentoliikenteen puolella eikä sitä nähdä noin dramaattiseksi. Mutta toki rengasrikoissa on aineksia pahempaankin jos esim. eturengas rikkoutuu.
 
Toisaalta autokin on jo maailmaa nähnyt melkein 20 vuotta ja itsekin k.o. autolla olen silloin aikanaan ajanut, mutta ei noin vanha bussi kestä näitä nykyisiä kiertoja, kun talleilla käydään vain tankilla, vessan tyhjennyksellä ja jonkinlaisella siivouksella.

Missä muuten kuvattu?
 
Viimeksi muokattu:
Porin suuntaan samalla matkalla autoa vaihdettu kaksi kertaa. Koiviston kaukoliikennekalusto on kyllä keskimäärin todella vanhaa, eli ymmärrettävää että sattuu ja tapahtuu. Viime vuosikymmenen investoimattomuus (lähes kaikilla yhtiöillä) kalustoon yleisesti tulee kyllä aiheuttamaan ongelmia ja surkeaa kalustokokemusta. Toivottavasti rohkeus investointeihinkin palaisi jossakin vaiheessa.

Jarmo Lahden kulttuurimatkaan tuli mutkia, kun kaksi Onnibusia hajosi - PK-seutu | HS.fi
 
Viimeksi muokattu:
Ajelin kasin maissa (11.7.) Porvoosta kotiin Espooseen ja Sköldvikin kohdilla Helsinkiin päin lepäsi tien varressa Vanhool ilman matkustajia eikä kuljettajakaan näkynyt. Varmastikin auto levinnyt kesken matkan.
 
Ajelin kasin maissa (11.7.) Porvoosta kotiin Espooseen ja Sköldvikin kohdilla Helsinkiin päin lepäsi tien varressa Vanhool ilman matkustajia eikä kuljettajakaan näkynyt. Varmastikin auto levinnyt kesken matkan.
Oli Kilpilahden rampilla juuri kun ramppi erkani moottoritiestä, vähän huonossa paikassa mutta ei se hajoamin paikkaa aina katso. Oli yhä kyseisen päivän keskiyön tienoilla siinä.
 
Tällä kertaa Hesarin jutussa siitä, miten dynaamisen hinnoittelun seurauksena samalla bussivuorolle lyhyemmän matkan ostaminen voi olla kalliimpaa kuin pidemmälle matkalle. Jutun esimerkki:
Helsinki-Valkeakoski 21,90€
Helsinki-Tampere 8,90€

Jutussakin mainittu helppo ratkaisu tietysti ostaa halvempi pitkän matkan lippu ja jäädä pois haluamallaan pysäkillä. Samalla voi toki viedä joltakin muulta paikan bussista (esim. tässä tapauksessa välille Valkeakoski-Tampere), mutta mielestäni dynaamisen hinnoittelun ongelmista ei pidä kuluttajia syyttää.
 
Tällä kertaa Hesarin jutussa siitä, miten dynaamisen hinnoittelun seurauksena samalla bussivuorolle lyhyemmän matkan ostaminen voi olla kalliimpaa kuin pidemmälle matkalle. Jutun esimerkki:
Helsinki-Valkeakoski 21,90€
Helsinki-Tampere 8,90€

Jutussakin mainittu helppo ratkaisu tietysti ostaa halvempi pitkän matkan lippu ja jäädä pois haluamallaan pysäkillä. Samalla voi toki viedä joltakin muulta paikan bussista (esim. tässä tapauksessa välille Valkeakoski-Tampere), mutta mielestäni dynaamisen hinnoittelun ongelmista ei pidä kuluttajia syyttää.

Aikanaan Töysän Linjalla oli Tampere-Keuruu väli kalliimpi kuin Tampere-Jyväskylä samalla vuorolla. Tosin tuohon varmaankin vaikutti kilpailu Paunun ja junan kanssa Jyväskylän välillä
 
Takaisin
Ylös