" Eli ammattitaitoiseen ja huolelliseen sekä asianmukaiseen liikenteen hoitoon kuuluu panna vara-auto kyttäämään niitä vuoroja, missä mahdollisesti ei yhden auton istuinpaikat riitä. Verrataanpa vaikka ns. sukuoikeusfirmojen käytäntöihin, ei Savonlinjalla, Koivistoa Auto-konsernissa tai vaikkapa Paunulla tulisi mieleenkään panna asiakkaita pikavuoroilla seisomaan tai peräti jättämään pikavuoroasiakkaita tien sivuun. Hätätilanteissa tiedän erään sukuoikeusyrityksen panneen "liiat" matkustajat taksiin joka on ajanut sitten linjavuoron perässä.
Helsinki-Hamina-linjalla oli joskus vääntöä Pölhölän liikenteen kanssa siitä, ettei Helsingistä lähteneellä sunnuntain iltavuorolla ollut kuin yksi auto ja kiitos RUK:n, se oli sitten ihan tuulilasikuormassa. En muista, suostuiko ko. liikennöitsijä sitten lopulta myöntämään tilanteen ja laittamaan vuoroon saattoauton. Eli osaavat nämä ns. sukuoikeusfirmatkin, jos tarvitaan.
Muistaakseni ko. vuoro oli perua Pyhtään liikenteeltä, jolla oli aina oma auto RUK:n oppilaita varten tuolla linjalla.