Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

" Eli ammattitaitoiseen ja huolelliseen sekä asianmukaiseen liikenteen hoitoon kuuluu panna vara-auto kyttäämään niitä vuoroja, missä mahdollisesti ei yhden auton istuinpaikat riitä. Verrataanpa vaikka ns. sukuoikeusfirmojen käytäntöihin, ei Savonlinjalla, Koivistoa Auto-konsernissa tai vaikkapa Paunulla tulisi mieleenkään panna asiakkaita pikavuoroilla seisomaan tai peräti jättämään pikavuoroasiakkaita tien sivuun. Hätätilanteissa tiedän erään sukuoikeusyrityksen panneen "liiat" matkustajat taksiin joka on ajanut sitten linjavuoron perässä.

Helsinki-Hamina-linjalla oli joskus vääntöä Pölhölän liikenteen kanssa siitä, ettei Helsingistä lähteneellä sunnuntain iltavuorolla ollut kuin yksi auto ja kiitos RUK:n, se oli sitten ihan tuulilasikuormassa. En muista, suostuiko ko. liikennöitsijä sitten lopulta myöntämään tilanteen ja laittamaan vuoroon saattoauton. Eli osaavat nämä ns. sukuoikeusfirmatkin, jos tarvitaan.

Muistaakseni ko. vuoro oli perua Pyhtään liikenteeltä, jolla oli aina oma auto RUK:n oppilaita varten tuolla linjalla.
 
Ei toki tarkoita. Mutta se, että näitä vastakohtia käytetään molempia jonkinlaisena perusteluna "oman" tavoitteen toteuttamiselle, on minusta hieman absurdia.

Minusta nämä näyttävät täysin linjassa olevilta. Turun satamasta Jyväskylään tarjottaisiin puuttuva vaihdoton yhteys, joka on (ilmeisesti olematonta) vaihdollista yhteyttä parempi eikä siis olennaisesti sama. Vastaavasti Jyväskylästä Helsinkiin sivuvaikutuksena syntyvä vaihdollinen yhteys on nykyistä suoraa yhteyttä heikompi eikä siksi olennaisesti haittaa nykyistä suoraa yhteyttä.

Molemmissa tapauksissa vaihdoton ja vaihdollinen yhteys ovat siis eri asioita ja vaihdoton yhteys on parempi. Missä ristiriita?
 
Näkyy tässä maassa olevan edes yksi joukkoliikennealan lafka, joka hallitsee viestinnän ja markkinoinnin.
 
Näkyy tässä maassa olevan edes yksi joukkoliikennealan lafka, joka hallitsee viestinnän ja markkinoinnin.
Jos ei hallitsisi, he tuskin olisivat olleet viimeisen kuluneen vuoden aikana otsikoissa ihan siinä määrin, kuin ovat olleet :D
 
Jos ei hallitsisi, he tuskin olisivat olleet viimeisen kuluneen vuoden aikana otsikoissa ihan siinä määrin, kuin ovat olleet :D

Aivan. Aika syrjässä saa maailman menosta olla, jos ei tiedä, että Onnibus on olemassa. Helsingissä sen sijaan puhutaan yhä edelleen sujuvasti HKL:n busseista ;)
 

Joku kyllä nostaa kohta syytteen kun Mötöt ja kumppanit surutta leimaavat kaikki alan yritykset "vihollisiksi" ja solvaavat jos jonkinmoisilla nimillä. Jollei heidän vuorot aiheuta merkittävää haittaa muille yhtiöille niin nuo puheet aiheuttavat.
Turha heidän on itkeä jos joku heitä syyttää jostain, itse he sitä harrastavat päivittäin lehdissä ja netissä. Onnibus jutut aiheuttaa varmana imagotappioita EB yhtiöille, Matkahuollolle, ja oikeastaan kaikille ei OB yhtiöille.

Kiitos, riittää jo.
 
Joku kyllä nostaa kohta syytteen kun Mötöt ja kumppanit surutta leimaavat kaikki alan yritykset "vihollisiksi" ja solvaavat jos jonkinmoisilla nimillä. Jollei heidän vuorot aiheuta merkittävää haittaa muille yhtiöille niin nuo puheet aiheuttavat.

Mistä aiheesta? Yrityksellä ei ole edes kunniaa jota voisi loukata, toisin kuin yksityishenkilöllä.
 
Joku kyllä nostaa kohta syytteen kun Mötöt ja kumppanit surutta leimaavat kaikki alan yritykset "vihollisiksi" ja solvaavat jos jonkinmoisilla nimillä. Jollei heidän vuorot aiheuta merkittävää haittaa muille yhtiöille niin nuo puheet aiheuttavat.
Turha heidän on itkeä jos joku heitä syyttää jostain, itse he sitä harrastavat päivittäin lehdissä ja netissä. Onnibus jutut aiheuttaa varmana imagotappioita EB yhtiöille, Matkahuollolle, ja oikeastaan kaikille ei OB yhtiöille.

Kiitos, riittää jo.

Onnibussin julkinen itku siitä kuinka sitä kaikki kiusaa ja sortaa ja sen oma julkisuuskampanja muiden bussifirmojen ja Matkahuollon maineen lokaamiseksi on jo sitä luokkaa että moni on jo ilmoittanut että ei aio matkustaa näillä "emme valita julkisuudessa"-busseilla. Moni muukin on jo ajatellut että kiitti nyt riitti. Tälläisiä kommentteja löytyy mm. Facebookista ""Alun alkaen pidin halpabussiliikennettä hyvänä ja tervetulleena lisänä, mutta nyt toiminnot ovat saaneet niin härskejä piirteitä, että en tule jalallani onnibus-ketjun katiskoihin astumaan. Aina löytyy joku korvaava kulkupeli. Olkoon se sitten vaikka vuokra-auto." Oliko Onnibussin tarkoitus houkutella lisää matkustajia joukkoliikenteeseen vai miten?
 
Viimeksi muokattu:
Noin katkeran tekstin perusteella Onnibus-yhtymä tekee selkeästi jotain oikein. Kyllähän sielläkin se äänensävy vaihtuu, jos asiakaskunnan kasvu tämän johdosta hidastuu tai tyrehtyy. Mutta mielummin saadaan vain se epäreiluus ja syrjintä korjatuksi, ettei ole mistä valittaa: kuinkakohan paljon Onnibus on jo saanut positiivisesti mieltyneitä asiakkaita näpäyttämällä vakiintuneita firmoja?
 
Tälläisiä kommentteja löytyy mm. Facebookista ""Alun alkaen pidin halpabussiliikennettä hyvänä ja tervetulleena lisänä, mutta nyt toiminnot ovat saaneet niin härskejä piirteitä, että en tule jalallani onnibus-ketjun katiskoihin astumaan. Aina löytyy joku korvaava kulkupeli. Olkoon se sitten vaikka vuokra-auto."
Mistäs tuollainen kommentti löytyy?

Noin katkeran tekstin perusteella Onnibus-yhtymä tekee selkeästi jotain oikein. Kyllähän sielläkin se äänensävy vaihtuu, jos asiakaskunnan kasvu tämän johdosta hidastuu tai tyrehtyy. Mutta mielummin saadaan vain se epäreiluus ja syrjintä korjatuksi, ettei ole mistä valittaa: kuinkakohan paljon Onnibus on jo saanut positiivisesti mieltyneitä asiakkaita näpäyttämällä vakiintuneita firmoja?
Katsoin pari tuntia sitten FB-Page Insightseja ja tykkäykset olivat noin kymmenkertaiset suhteessa unlikeihin. Liki 5000 tykkäyksen kohdalla mennään nyt, vertailun vuoksi EB:n, MH:n tykkäykset 860 ja 2260. VR toki menee OB:nkin ohi.
 
Tälläisiä kommentteja löytyy mm. Facebookista ""Alun alkaen pidin halpabussiliikennettä hyvänä ja tervetulleena lisänä, mutta nyt toiminnot ovat saaneet niin härskejä piirteitä, että en tule jalallani onnibus-ketjun katiskoihin astumaan. Aina löytyy joku korvaava kulkupeli. Olkoon se sitten vaikka vuokra-auto." Oliko Onnibussin tarkoitus houkutella lisää matkustajia joukkoliikenteeseen vai miten?
No mitä sitten. Tunnen myös ihmisiä, jotka eivät jalallaan eivätkä muilla ruumiinosillaan astu Lidlin ovesta sisään, ja ovat loukkaantuneita, kun S- ja K-ryhmää niin härskillä tavalla haastetaan. Kaikkien ovilla on silti vilkasta.
 
Takaisin
Ylös