Laitako vähän tarkemmin mitä tarkoitat näillä lähiliikenteen vanhoilla romuilla?Fakta on että Paunulla on ihan hyvät bussit, Länsilinjoilla on ihan hyvät bussit (paitsi lähiliikenteessä vanhoja romuja)
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Laitako vähän tarkemmin mitä tarkoitat näillä lähiliikenteen vanhoilla romuilla?Fakta on että Paunulla on ihan hyvät bussit, Länsilinjoilla on ihan hyvät bussit (paitsi lähiliikenteessä vanhoja romuja)
Saavat. Sen sijaan kilpailijoiden mustamaalaaminen ei mielestäni ole eettistä ja sitä tekevä firma menettää arvostuksensa ainakin minun silmissäni. Mielestäni mauton Onnibusin mainos löytyy eilisen Oulu-lehden sivulta 16 (näköislehti löytyy osoitteesta www.oululehti.fi/nakoislehti/).
Olet ymmärtänyt väärin. Kaikki firmat saavat toki kehua itseään. Fakta on että Paunulla on ihan hyvät bussit, Länsilinjoilla on ihan hyvät bussit (paitsi lähiliikenteessä vanhoja romuja) ja Onnibussilla on ihan hyvät bussit. Kaikki firmat noudattavat Suomen osakeyhtiö- ja verolakeja sekä alan työehtosopimuksia. Ero ei ole noissa. Onnibussin bisnesmalli on vähän eri, mutta sekään ei ole olennainen ero (paitsi ehkä lippuja ostavan asiakkaan kannalta). Laajemmassa mittakaavassa olennainen ero on, että Onnibus toimii markkinaehtoisesti, nämä muut eivät: niillä on sukuoikeuksien suoja - vielä hetken aikaa. Kun suoja loppuu, nekin toimivat markkinaehtoisesti. Silloin eroa ei enää ole. Onnibus tekee jo nyt sitä mitä kaikki tulevaisuudessa, ja matkustaja hyötyy kilpailusta. Onnibus on siis oikeasti edelläkävijä.
Onnibussin harrastama äärimmäisen mauton kilpailijoiden solvaaminen ja törkeä mustamaalaus on tehnyt sen että kiinnostukseni yritystä kohtaan on lopahtanut, halvat liput toki kelpaavat, mutta se siitä, enää en tykkää firmasta kuten tein kun siitä ekaa kertaa oli puhetta täällä foorumilla, minkä huomaa tämän ketjun alun viesteistäni. Rehellinen yrittäjä ei mustamaalaa kilpailijaa lehdissä, uutisissa ja omissa tiedoteissaan toistuvasti, vaan kilpailee rehellisesti ja rehellisin keinoin.
Jos pääsen halvemmalla jollain muulla kuin onnibussilla niin valitsen sen halvemman vaikka olisi miten "sukuoikeusyhtiö".
Onnibussin harrastama äärimmäisen mauton kilpailijoiden solvaaminen ja törkeä mustamaalaus on tehnyt sen että kiinnostukseni yritystä kohtaan on lopahtanut, halvat liput toki kelpaavat, mutta se siitä, enää en tykkää firmasta [---] Rehellinen yrittäjä ei mustamaalaa kilpailijaa lehdissä, uutisissa ja omissa tiedoteissaan toistuvasti, vaan kilpailee rehellisesti ja rehellisin keinoin.
Jos pääsen halvemmalla jollain muulla kuin onnibussilla niin valitsen sen halvemman vaikka olisi miten "sukuoikeusyhtiö".
Pisteeksi i:n päälle voidaan laittaa Imatra-Helsinki -reitin lakkauttaminen.
Pakko vastata tuhlata tähän ketjuun vielä yhden viestin vuoksi aikaa. Liittyen Joonakselta lainattuun kohtaan. Jos sukuoikeusfirmoilla ei ole oikeutta lopettaa linjaa pari kk ennen ilmoittamista (eikö sä näin mennytkin?) miksi ihmeessä Onnibussilla on oikeus siihen? Onnibus kiertelee vain tätä vastausta ja kysymystä kertoen ettei ollut kannattavaa liikennöidä. Tästä ollut iso keskustelu Onnibussin fb-sivuilla.
Onnibus menee boikottiin samalla tavalla kuin Apple.
Miten "sukuoikeusyhtiöt" ovat saaneet kaiken valmiina? Ne yhtiöt perustivat Suomeen ensimmäiset linja-autoyhteydet, mitään eivät ole saaneet valmiina.
Onnibus kun tuli niin ei tarvinnut kuin anoa lupaa ajaa linjaa. Pohjatyö oli tehty jo muiden yhtiöiden toimesta, eli eikun vaan kaiken tuottoisimpia välejä ajamaan. Yhteys ja asiakkaat oli jo valmiina, matkustajat pitää vaan ohjata eri bussin kyytiin.
Näin voi tietenkin ajatella, mutta onko kerran tehdyllä työllä oikeus rahastaa ajasta ikuisuuteen? (Ohimennen sanoen, meidän perheen sukuhauta on aikanaan ostettu ikuisiksi ajoiksi, kirkon mielestä ikuisesti on nyt ohi, kesti sellaiset 50 vuotta...) Tätä voi verrata patentteihin, jotka kohtuullisen ajan jälkeen raukeavat. Voisiko sanoa, että nämä yhtiöt ovat jo saaneet korvauksensa aikanaan tekemästään pioneerityöstä. Vertaus paroneihin on sikäli sattuva, että oikeiden feodaaliajan paroneidenkin kohdalla usein oli, että joku esi-isä oli joskus tehnyt jotain ja saanut siitä ehkäpä aivan oikeutetusti palkinnoksi läänityksen, mutta heidän perillisensä ovat pelkästään perineet ne. Tuon mainitsemasi työn ovat tehneet nykyisten omistajien isien tai isoisien sukupolvi.
Tämä on enemmän tuntumaa, kuin tietoa, mutta nähdäkseni Onnibus ei ole juurikaan vienyt matkustajia vanhoilta yrityksiltä, vaan matkustajista suuri osa on ihmisiä, jotka eivät aikaisemmin ole busseilla matkustelleet. Eli Onnibus myöskin on perinteisten yhtiöiden tapaan itse luonut itselleen uudet markkinat.
Ja parempi, että tälle halpabussisegmentille löytyi suomalainen yrittäjä, kuin että muutaman vuoden päästä joku ylikansallinen jätti olisi napsaissut Suomesta nämä markkinat. Tiettyjen tietojen (vrleaks) perusteella näyttäisi siltä, että vr Pohjolan liikennettä käyttäen aikoo ottaa tämän bisneksen ja voimalla (eli meidän veronmaksajien rahoilla) heti kun siirtymäkausi on ohi. Saa nähdä, kestääkö Onnibus sitä leikkiä.
Aikoinaan eräs seutulippujärjestelmään kuulunut sukuoikeusparoni Kaakkois-Suomessa leimaili seutulippua kiikkustuolissa ja kavalsi yhteiskunnalta jättituet. Ei ole silti mitään syytä kyseisen tapauksen vuoksi estää samaan järjestelmään kuuluvan, tuolloin vieläpä Matkahuollon omistavan Linja-autoliiton puheenjohtajana toimineen Masi Paunun liikennöintiä. Väärintoiminut paroni istuu käsitteekseni vankilassa. Kesälahden Linjakaan ei ainakaan kahteen vuoteen harjoita reittiliikennettä.
Näin se menee.
Saavat. Sen sijaan kilpailijoiden mustamaalaaminen ei mielestäni ole eettistä ja sitä tekevä firma menettää arvostuksensa ainakin minun silmissäni. Mielestäni mauton Onnibusin mainos löytyy eilisen Oulu-lehden sivulta 16 (näköislehti löytyy osoitteesta www.oululehti.fi/nakoislehti/).
Ajoiko Vainio E18-motaria pitkin jo 1930-luvulla?Miten "sukuoikeusyhtiöt" ovat saaneet kaiken valmiina? Ne yhtiöt perustivat Suomeen ensimmäiset linja-autoyhteydet, mitään eivät ole saaneet valmiina.
Vainion Liikenne vaikkapa on ajanut Turku- Helsinki linjaa ensimmäisten joukossa 20- tai 30- luvulta saakka ja olivat luomassa ensimmäisiä pikavuoroja kyseiselle välille ja ajavat yhä, tosin pysäkit ovat harvemmassa ja matka-aika lyhyempi. Yhtiö on siis itse luonut linjan eikä saanut sitä mistään sukuparonien linjapankista matkustajineen valmiina pakettina. Kyllä nämä "pahat paroniyhtiöt" minusta ovat kovalla työllä ansainneet oikeuden ajaa linjojaan jotka ovat itse perustaneet tai jotka ovat tulleet yrityskauppojen kautta yhtiöltä joka on linjan tyhjästä perustanut joskus (eli välillä ei ole kulkenyt linja-autoa aiemmin ollenkaan).