Yksi kysymys: Mikä sinua niin ketuttaa tässä Onnibus-hommassa? Sekö, että pelkäät nykyisen työnantajasi puolesta? Vai se, että sääntelyn lonkeroita puretaan ja Suomikin rupeaa pikkuhiljaa toimimaan normaalin markkinatalousmaan tavoin?
Ei mikään epäilemistäsi syistä. Vain ja ainoastaan se, että voimassa olevat lait ja asetukset eivät tunnu nauttivan Onnibusin taholta minkäänlaista luottamusta tai kunnioitusta. Heille ei myöskään kelpaa se, että toimivaltaiset lupaviranomaiset noudattavat lupakäsittelyssään näitä mainittuja lakeja ja asetuksia. Tämän lisäksi en osaa pätkääkään arvostaa tätä "loanheittomarkkinointia", jota Onnibus (käytännössä ilmeisesti Helken kynäilemänä) harjoittaa. He kyllä saavat haukkua, mollata ja meuhkata miten paljon huvittaa, mutta mikäli heidän toimiaan joku uskaltaa arvostella, alkaa itku ja valitus välittömästi.
Onneksi suurin osa perinteisistä ja/tai suurista liikennöitsijöistä on pidättäytynyt tältä loanheitolta julkisuudessa. Antavat vaan pellehermannien rauhassa vauhkota omiaan
---------- Viestit yhdistetty klo 10:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:02 ----------
OB ei toimi rehdissä kilpailutilanteessa. Sukuoikeusyhtiöillä on ansaitsematon suoja. Lisäksi sukuoikeusyhtiöt estävät Matkahuollon kautta yhteiskunnan omistamien fasiliteettien käytön OB:lta. Keskustan kannanotto ei olisi korjaamassa näitä epäkohtia vaan huonontamassa tilannetta. Onneksi Keskusta ei ole hallituksessa.
Ei liene sinun eikä minunkaan tehtävä määritellä sitä, miten ansaittu tai ansaitsematon suoja vanhoilla yhtiöillä tällä hetkellä on. Se kun on kirjattu lakitekstiin käsittääkseni selvällä suomen kielellä. Se, että sinä yhtiön (jonka perustajaosakas olet) suulla yrität asian muuksi muuttaa, ei taida loppupeleissä edistää omaakaan asiaasi...
---------- Viestit yhdistetty klo 10:16 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:02 ----------
En ollut tietoinen tästä mainoksesta, mutta nyt kun kerran tämä on nostettu esille, pidän sitä täysin asiallisena. Faktat ovat kohdallaan. Onnibussilla on täysi oikeus kertoa asiakkailleen miksi se ei voi ajaa tiettyjä reittejä vaikka haluaisi.
Näkökantasi ei ainakaan allekirjoittaneelle tullut vähäisenäkään yllätyksenä...
Kyllä esim. Väinö Paunu Oy ja Länsilinjat Oy ovat valituspelleilyllään menettäneet kaiken arvostuksen allekirjoittaneen silmissä.
Mukava lukea, että määrittelet pelleilyksi sen, että jokin yritys puolustautuu valittamalla viranomaisen päätöksistä, mikäli yrityksen ja viranomaisen välisen sopimuksen turvaaminen sitä edellyttää. Korostettakoon nyt tässäkin "mediassa", että näkemykseni ei muutu mihinkään, oli sitten puolustautuja Savonlinja Oy, Paunu Oy, Velj. Salmela Oy tai Onnibus Oy. Mikäli jokin lainvoimainen sopimus, jonka noudattamista katsovat aiheelliseksi suojella.
---------- Viestit yhdistetty klo 10:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:02 ----------
Eipä ole Jani tainnut istua Hämeenkadulla esim. Paunun Scaloissa tai Tampereella tehdyissä 8700 - sarjan Volvoissa ? Kyllä se sama räminä niissäkin kuuluu..
Räminä ja kolina ei suoranaisesti korreloi auton valmistuspaikkakunnan tai liikennöitsijän nimen mukaan. Lähinnä suurin ero muodostuu siitä, miten paljon/usein autoissa suoritetaan ns. "yleiskiristely" eli väännellään kaikki Hämeenkadun ansiosta enemmän ja vähemmän löystyneet ruuvit, pultit ja mutterit takaisin kiinni (tai asennetaan uudet vastaavat kokonaan pudonneiden tilalle). Omakohtaisen, vaikkakin kalenterivuosissa mitaten vähäisen kokemukseni mukaan tällä sinänsä liiketaloudellisesti täysin kannattamattomalla toimella saa todellisia ihmeitä aikaan... Rämisevä romu muuttuukin pienellä vaivannäöllä yllättävän hiljaiseksi.
---------- Viestit yhdistetty klo 10:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:02 ----------
Tänään näky olevan taas yhdellä allianssin yrityksellä Kauppalehden protestisivuilla "mainos"
Vajaa 2 tonnia Porin Linjoille.
Eihän se mitään haittaa, pääasia että asia kukoistaa ja Onni-lahkossa vallitsee hyvä mieli. Velvoitteista tai laskuista huolehtiminen on toissijaista