Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Helsinki-Turku -välistä on tullut aivan järjetön sekametelisoppa. Ennen oli tienumeroittain M1 ja M8, sitten tuli F1 ja vain parin vuoden sisässä meillä on OB1, OB11, OB12, OB13, OB15 ja tulokas LUX1. Mitään linjakohtaista tasa-aikataulua ei enää ole, vaan vuoroja jätetään välistä ja paikataan toisella riippuen päivästä ja kellonajasta.

Jotenkin surullista että KA pilaa ostamansa hyvän brändin liu'uttamalla perusvuorot siihen tehden siitä uuden Matkahuollon. Ehkä se on tarkoituskin.
 
Viimeksi muokattu:
Onnibus ottaa Suomessa ensimmäisenä liikennöitsijänä käyttöön "premiumbussit". Niissä on nojatuolimaiset istuimet ja reilusti jalkatilaa. Jokaisella paikalla on oma näyttö, josta voi valita matkalle katsottavaa 40 elokuvan valikoimasta. Lisäksi busseissa on lisämaksullinen "lounge-osasto".

Yhteistyökumppanina on virolainen Lux Express, jolla on vahva asema Baltian kaukobussiliikenteessä. Aluksi Suomeen tuodaan kuusi Lux Expressin bussia. Ensi kertaa niiden kyytiin pääsee juhannuksen menoliikenteessä Helsingistä Turkuun ja Jyväskylään. Elokuussa avataan reitit Helsingistä Tampereelle ja Kotkaan.

Jos nyt aletaan puhua totuutta, niin halpabussikeisarit, eli CapMan puhuu soopaa jälleen kerran. Väinö Paunu OY aloitti vuonna 1984 ensin Valkeakoski-Helsinki välillä ja sittemmin Tampere -Helsinki välillä alkuun 1+2 nahkapenkitetyllä Ajokki Apollolla ja sittemmin Ajokki Royalilla premiumliikenteen, kahvitarjoiluineen ja autoemäntineen, melkein samanlaisella konseptilla kuin CapMan.
 
Luulen, ettei luksusbusseille ole asiakassegmenttiä Suomessa.
Ruippuu varmaan pitkälti hinnasta. Itse voisin tuon Helsinki-Jyväskylä -välillä valita, mutta se edellyttäisi, että ei olisi junaa kalliimpi. Varsinkin, jos noihin takaosan yhden hengen penkkeihin pääsisi VR:n Ekstra-luokkaa halvemmalla.

Tavallista Onnibusia en edes harkitse käyttäväni.
 
Jos nyt aletaan puhua totuutta, niin halpabussikeisarit, eli CapMan puhuu soopaa jälleen kerran. Väinö Paunu OY aloitti vuonna 1984 ensin Valkeakoski-Helsinki välillä ja sittemmin Tampere -Helsinki välillä alkuun 1+2 nahkapenkitetyllä Ajokki Apollolla ja sittemmin Ajokki Royalilla premiumliikenteen, kahvitarjoiluineen ja autoemäntineen, melkein samanlaisella konseptilla kuin CapMan.
Mutta oliko elokuvia henkilökohtaisesta ruudusta?

No joo, ehkä pitäis pysyä asiallisena. CapMan on muuten pääomasijoituskonserni, eikä käsittääkseni edes osaa puhua saati että erikoisesti lausuisi omistamiensa yritysten asioista.
 
Takaisin
Ylös