- Liittynyt
- 14 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 5,978
Kaikki vuorot kulkevat toki Lauttasaaren sillan kautta, mutta heti sillan jälkeen eri linjat hajaantuvat kuin jokisen eväät, ja yksittäisten linjojen vuoroväli on sitten luokkaa 15-20 min. Oma kokemus matka-ajoista saaren länsiosista keskustaan, (10 vuoden takaa), ovat n puoli tuntia pelkästään bussissa 20 istumiseen. Espoosta tulevat seutubussit toki ajavat nopeammin Kamppiin, mutta ne lähtevät kokonaan eri pysäkeiltä kuin 20, ja se on arpapeliä pääseekö espoolaisen kyytiin silloin kun on tarvis, koska niiden vuoroväli on hyvin epäsäännöllinen.Niin on, koska 2,5 min on enemmän kuin 1,875 min. :lol: Kaikki tietävät, että olet innokas metron kannattaja ja vihaat busseja. Mutta tämä asia ei ole mielipidekysymys. 32 vuoroa tunnissa on huomattavasti enemmän kuin 24 vuoroa. (Lähde: Lauttasaaren sillan pysäkki tänään.)
Raitiotien jatkaminen Ruoholahdesta Lauttasaareen, myös Vattuniemeen, maksaa noin 20 M€. Lauttasaaren metroasema maksaa 42,9 M€. (Lähde: Länsimetron hankesuunnitelma 2007.) Raitiotie tarjoaa vaihdottomat ja nykyistä NOPEAMMAT yhteydet Helsinkiin, 2 kertaa kalliimpi metroasema vaihdolliset ja nykyistä hitaammat yhteydet 2/3:lle Lauttasaaren asukkaista.
Raitiotie olisi varmaan parannus nykyiseen bussiliikenteeseen verrattuna, mutta niillä pitää silloin myös päästä keskustaan ja mahdollisimman suoraan. Sisältyykö tuohon laskelmaan myös suora nopea uusi raitiotie Ruoholahdesta keskustaan? Nykyinen 8 ei edes mene keskustaan ja lähin seuraava, 6 on hidas ja kiertää aika pitkän kiertotien.
t. Rainer