Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
HSL ei tilaa tuota Kruunuvuorenrannan lauttaliikennettä vaan Helsingin kaupunki, käytännössä Kaupunkiliikenne, joka puolestaan on ulkoistanut käytännön hommat Suomenlinnan Liikenteelle. HSL:n näkökulmasta homma vastaa bussien U-liikennettä eli HSL maksaa HSL-lipuilla tehdyistä matkoista pientä nousukorvausta, mutta ei muuten ole osallinen liikenteen suunnittelussa eikä järjestämisessä. En tiedä nousukorvauksen tarkkaa tasoa, mutta HSL-liikenteen keskimääräinen lipputulo yhdestä noususta on noin euron luokkaa, mistä voi päätellä korvauksen suuruusluokkaa.Se menee niin, että Höseli tilaa sen liikenteen ja Helsinki maksaa kaikki kulut todellisten kulujen mukaan. Oletan että siitä vähennetään joku laskennallinen lipputulo, mutta tästä en ole varma. Sehän on neuvottelukysymys,
Paljon mennään pyörällä lautalle ja eteenpäin. Ja moni täällä saa ilmaiset taksikyydit.Ihan törkeä summa. Halvemmalla matkustajakohtaisella kustannuksella voisi tyyliin tilata ilmaiset taksikyydit Kontulasta useimpiin kohteisiin kaupunkiseudulla. Toisin kuin Kruunuvuorenrannan lauttapalvelu, tämä parantaisi sosioekonomisesti heikko-osaisen kaupunginosan houkuttelevuutta.
Mä en saa ilmaisia taksikyytejä. Haluaisin kyllä. Miksi muut saa ilmaisia juttuja mutta mä en?Paljon mennään pyörällä lautalle ja eteenpäin. Ja moni täällä saa ilmaiset taksikyydit.
Vaikea kommentoida, maailma on vain sellainenMä en saa ilmaisia taksikyytejä. Haluaisin kyllä. Miksi muut saa ilmaisia juttuja mutta mä en?