Pääte- ja väliaikapysäkeiltä etuajassa lähtevät bussit

Perusasian noudattamisesta vaan on tehtävä niin kuljettajille kuin matkustajille mielekästä.

Se, että säännön noudattaminen ei ole 100% mukavaa ei ole peruste rikkoa selkeää sääntöä. Jos sääntö on hölmö pitää asia nostaa pöydälle säännön muuttamiseksi mutta ei siten että osa rikkoo sitä mielensä mukaan ja osa toimii oikein. Ei tommosella asenteella voi duunia tehdä. Tai sitten nykyään voi, karua.
 
Se, että säännön noudattaminen ei ole 100% mukavaa ei ole peruste rikkoa selkeää sääntöä. Jos sääntö on hölmö pitää asia nostaa pöydälle säännön muuttamiseksi mutta ei siten että osa rikkoo sitä mielensä mukaan ja osa toimii oikein. Ei tommosella asenteella voi duunia tehdä. Tai sitten nykyään voi, karua.

Kuten totesinkin, säännön noudattamisesta on tehtävä mielekästä. En ole sanonut, että tulisi tarkastella sääntöjä anarkistisesta lähtökohdasta.
 
Nyt juuri kun näistä päästiin, niin tuleepa nämä kesäkuskit ja pistää ajot taas omallailleen... Tänään mennyt todella moni 54, 519 ja 520 (näitä olen siis seurannut ja tänään käyttänyt) väliaikojen ohi Malmilla. Juuri kun pääsin facebookissa kehumaan pari viikkoa taaksepäin että vihdoin ovat oppineet... Tänään nähty parhaimmillaan 8minuuttia etuajassa mennyt 519. Yleensä ko. bussit menneet tänään 3-6min etuajassa.
 
En löytänyt sopivampaa ketjua joten postaanpas tänne.

Olen huomannut kun tulen ja kuullut ja nähnyt että 510:lle on lisätty välipisteaika Tapiolan keskustassa kun se on menossa Westendinasemalle, saanko kysyä että mikä järki tässä on? Mutta esimerkiksi Westendinasemalta lähdettäessä Tapiolassa ei ole välipisteaikaa..
 
Eilen kun menin S39:llä niin se seisoi Talin siirt. puutarhalla 3min kuljettaja ajoi viellä siihen erittäin hitaasti myös malminkartanossa seisoi 2min.
 
Eilen kun menin S39:llä niin se seisoi Talin siirt. puutarhalla 3min kuljettaja ajoi viellä siihen erittäin hitaasti myös malminkartanossa seisoi 2min.

Totta kai se noilla pysäkeillä seisoo, jos on etuajassa, nehän ovat väliaikapysäkkejä, joita ei saa ohittaa ennen annettua aikaa.
 
En löytänyt sopivampaa ketjua joten postaanpas tänne.

Olen huomannut kun tulen ja kuullut ja nähnyt että 510:lle on lisätty välipisteaika Tapiolan keskustassa kun se on menossa Westendinasemalle, saanko kysyä että mikä järki tässä on? Mutta esimerkiksi Westendinasemalta lähdettäessä Tapiolassa ei ole välipisteaikaa..

Ainakaan nettiaikataulu ei tunne Tapiolan välipisteaikaa kumpaankaan suuntaan? Ainoat väliajat ovat Leppävaarassa ja Hämevaarassa kuten ennenkin. Mistä olet löytänyt tuon Tapiolan väliajan?
 
Ainakaan nettiaikataulu ei tunne Tapiolan välipisteaikaa kumpaankaan suuntaan? Ainoat väliajat ovat Leppävaarassa ja Hämevaarassa kuten ennenkin. Mistä olet löytänyt tuon Tapiolan väliajan?
Ennen oli väliajat Westendiinpäin Myyrmäessä, Hämevaarassa ja Leppävaarassa, Vantaankoskelle päin vain Leppävaarassa, nyt molempiin suuntiin Leppävaarassa ja Hämevaarassa...
 
Ennen oli väliajat Westendiinpäin Myyrmäessä, Hämevaarassa ja Leppävaarassa, Vantaankoskelle päin vain Leppävaarassa, nyt molempiin suuntiin Leppävaarassa ja Hämevaarassa...

Nyt on:
Martinlaaksoon päin Leppävaaran sillalla, Hämevaarassa ja Myyrmäen asemalla.
Westendiin päin Myyrmäessä, Hämevaarassa, Leppävaarassa sekä Tapiolassa.

Pohjolan kuski näytti minulle sarjakirjaansa, siihen oli merkitty välipisteaika Tapiolaan Westendiin mentäessä.
 
Viimeksi muokattu:
Pohjolan kuski näytti minulle sarjakirjaansa, siihen oli merkitty välipisteaika Tapiolaan Westendiin mentäessä.

Nämä firmojen omat sarjakirjat ovat sitten eri asia, matkustaja ei noista Tapiolan ja Myyrmäen väliajoista mitään tiedä. Pitääkö kuskin todella noudattaa omiin sarjakirjoihin merkittyjä välipisteitä joita ei julkisissa aikatauluissa ole?
 
Nämä firmojen omat sarjakirjat ovat sitten eri asia, matkustaja ei noista Tapiolan ja Myyrmäen väliajoista mitään tiedä. Pitääkö kuskin todella noudattaa omiin sarjakirjoihin merkittyjä välipisteitä joita ei julkisissa aikatauluissa ole?

Epäilen että kyllä pitää. Tossa oltiin eilen aamulla Westendinasemalla ja 5 minuuttia oli meidän lähtöömme, sieltä porhaltaa jo seuraava 510, hän ei luultavasti ole noudattanut välipisteajoista mitään..
 
Nämä firmojen omat sarjakirjat ovat sitten eri asia, matkustaja ei noista Tapiolan ja Myyrmäen väliajoista mitään tiedä. Pitääkö kuskin todella noudattaa omiin sarjakirjoihin merkittyjä välipisteitä joita ei julkisissa aikatauluissa ole?

Sarjakirjoissahan voi olla kaiken maailman ohjeellisia väliaikoja, joista ei tarvitse välittää tuon taivaallista. Se on lähinnä viitteeksi kuskeille ja työnjohdolle, kun on kyseessä firmalle uusi linja.
 
Sarjakirjoissahan voi olla kaiken maailman ohjeellisia väliaikoja, joista ei tarvitse välittää tuon taivaallista. Se on lähinnä viitteeksi kuskeille ja työnjohdolle, kun on kyseessä firmalle uusi linja.
Juurikin näin; Helbilläkin kaikissa Ruhan varikon ohittavien linjojen sarjakirjoissa väliaika mm. ruskeasuon varikolla;ei ole noudatettava välipisteaika. Siinä kun on kuljettajan vaihdot niin väliaika merkitty joka lähdölle, samoin Talontiellä H52:lla,Hämeenlinnanväylän pysäkillä H51:llä, Autokuljetuskeskuksella H56:lla, Munkkivuoressa H14:lla ja H18:lla jne...
 
Epäilen että kyllä pitää. Tossa oltiin eilen aamulla Westendinasemalla ja 5 minuuttia oli meidän lähtöömme, sieltä porhaltaa jo seuraava 510, hän ei luultavasti ole noudattanut välipisteajoista mitään..

Veolialla ei pidä ainakaan, jos se ei ole virallinen eli sitä ei löydy aikataulukirjasta.
 
Nyt on:
Martinlaaksoon päin Leppävaaran sillalla, Hämevaarassa ja Myyrmäen asemalla.
Westendiin päin Myyrmäessä, Hämevaarassa, Leppävaarassa sekä Tapiolassa.

Pohjolan kuski näytti minulle sarjakirjaansa, siihen oli merkitty välipisteaika Tapiolaan Westendiin mentäessä.

Juuh, meillä lukee noita "väliaikoja" myös H64llä pysäkille Piikintie, suuntaan keskusta... Tasauspysäkkejä ei ole eroteltu kaavoissa mitenkään jostain arvioidusta ohitusajasta, joka on pysäkkiaikataulusta poimittu.
 
Takaisin
Ylös