Jos selkeää sääntöä ei noudateta niin kyllä siinä minusta on ongelma. Ei kuulu kuljettajan valtuuksiin päättää milloin välipisteaikoja noudatetaan tai ei noudateta.
Tässä olen kyllä samaa mieltä. Oli syy mikä tahansa, väliaikoja noudatetaan. Jos ollaan ajoissa, sitten hidastellaan vaikka.
ja eikös tuo 633N lähtö ole joku lauantai illan lähtö jossa normaalisti jopa kulkee ihmisiä, nyt oli kuitenkin kyseessä ti-ke yö jolloin matkustajia on ratkaisevan verran vähemmän?
Juu, normaalisti olisi matkustajia vaikka muille jakaa, mutta muistaakseni telibusseilla ei kyllä ajeta edes normaalista lauantaisin. Ainoat matkustajat koko matkalla tulivat Rautatientorilta kyytiin.
Zige voisi vielä kertoa milainen vuoro tuo oli jos tuli kyytiin jo Rautatientorilta, eli oliko muita matkustajia, paljonko pysähdeltiin ja millainen oli kuskin kaasujalka. En tiedä Zigestä mutta itseäni olisi kyllä ottanut päähän jäädä odottamaan Keravan asemalle tyhjässä bussissa 15 minuutiksi loppumatkaa joka kestää alle 10 minuuttia, varsinkin jos takana on jo lähes tunnin matka Helsingistä! Tämä siis matkustajan näkökulmasta.
Kuten aikasemmin sanoin, matkustajia oli muutama, muistaakseni 7kpl minun lisäkseni. Kurvilla jäi yksi, Mäkelänkadulla jäi yksi. Muistaakseni ennen Koivukylää oli jäljellä yksi matkustaja, tämä jäi vähän Korson jälkeen pois. Bussi oli Korsossa 04:46, pysähtyi, avasi ovet, ja tarkasti väliajan. Kuitenkin lähti heti jatkamaan matkaa, väliaika olisi ollut 04:54.
Youtubeen on lautautumassa juuri nyt reittivideo juuri ko. vuorosta. Siitä voi jokainen nähdä kuinka monta pysähdystä oli, mutta ulkomuistista niitä oli 4-5. Kuljettaja oli kuitenkin kuin rallikuskiksi syntynyt. Pysäkeille ja risteyksiin alkoi hidastamaan ajoissa, mutta sitten kun oli suoraa tietä, niin talla pohjassa ajoi (kuljettajan mittari n. 90km/h).
Kyllä itseäni olisi ehkä hiukan harmittanut, että joutuu jäädä odottelemaan, mutta asian olisin ymmärtänyt, kun väliajat kuitenkin tiedän, ja tiedän mitä varten ne ovat pistetty. Ja tuossa tapauksessa jos Sorsakorpeen olisin jatkanut, olisin vaihtanut ke5:een. Aikatauluihin on kuitenkin merkitty vuoron saapumisajaksi Keravalle klo 05:09. Joten vaikka kuljettaja olisi ajanut aikataulussa, olisi hänelle ja mahdollisille matkustajille tullut kuitenkin 7minuutin odottelu. Olisiko silloinkin mielestäsi ollut ihan OK jatkaa eteenpäin?
Lisätään vielä siihen huomautukseesi "Ja kuten itse totesit niin Sorsakorpeen lähti vuoro klo 5.12 joten ei tässä mun mielestä mitään ongelmaa ole.". Eli koska Sorsokorpeen lähti 05:12 bussi, 633N:n kuljettaja oli oikeutettu lähtemään etuajassa? Ja voin lyödä vaikka vetoa, että 633N:n kuljettaja ei edes tiennyt että 05:12 olisi lähdössä ke5 Sorsakorpeen sitä aikasemmin. Ja mietippä sitä, että reittioppaaseen oli tuo 633N vuoro merkitty. Jos joku olisi tarkoituksella ottanut tuon 633N:n vuoron, ja halunnut mennä sillä, ja mennyt sitä odottamaaan, eikä sitä olisi tullutkaan, koska kuljettaja oli ajanut 15min etuajassa. Mitäs sitten?