Paikallisliikenne Kouvolan seudulla

Minkä Ikaruksen näit? Tiistaina Lappeenrannassa oli 701 ja 712 ajossa, ainakin Lappeenrannan kilvet päivittämättömänä. :D 701 on ollut Lappeenrannassa itse asiassa jo useamman viikon.

Eilinen oli 694, tänään nähdyissä 706:ssa ja 711:ssä ei päivitettyjä kilpiä.
Itse matkustin tänään Autolinjojen 133:lla, jälleen.

701:n kohtalo taitaa olla jäädä Lappeenrantaan, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Kaksi Ikarusta nimittäin lähtee Kouvolasta pois uusien Volvojen alta...
 
Eilinen oli 694, tänään nähdyissä 706:ssa ja 711:ssä ei päivitettyjä kilpiä.
Itse matkustin tänään Autolinjojen 133:lla, jälleen.

701:n kohtalo taitaa olla jäädä Lappeenrantaan, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Kaksi Ikarusta nimittäin lähtee Kouvolasta pois uusien Volvojen alta...

Tänään Ikarukset 706 ja 711 ajossa, päivitetyillä kilvillä...
 
Kouvolassa aloittaa Etelä-Suomen Linjaliikenteen 3 kpl uusia teipattuja Volvo 8900LE-katureja perjantaina 30.5.

kuva
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kouvolassa aloittaa Etelä-Suomen Linjaliikenteen 3 kpl uusia teipattuja Volvo 8900LE-katureja perjantaina 30.5.

kuva

Oikein ovat mukavan näköisiä. :) Perjantaina sitten näkee ihan käytännössä ja kokee pärstuntumalta minkälaisia ovat! Katsotaan, jos saisin jopa kuvattua...
 
Ajoon nämä kolme bussia ovat tulleet Kouvolan "keskustalinjoille". 2 kpl linjalle 10 ja 1 kpl linjalle 7/12.
 
11.6.

ESLL:n 421 ja 422 korvattu autoilla 128 ja 588, syystä että 8900:t olivat Volvolla huollossa.

Yleinen vitsin aihe täällä, että kauanko uudet autot kestää ilman vikoja... eipä kauaa näemmä... :-D

---------- Viestit yhdistetty klo 6:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 6:01 ----------

Ajoon nämä kolme bussia ovat tulleet Kouvolan "keskustalinjoille". 2 kpl linjalle 10 ja 1 kpl linjalle 7/12.

Lauantaisin näkee myös linjalla 1 Voikkaa-Inkeroinen :)
 
Volvoa jos on pakko ostaa, niin valitettava tosiasiahan on että siinä ei saa kuin autontäydeltä vikoja.

Valitettava tosiasia uuden B8R alustan kanssa :( Eilen ajoin Helsingissä uuden PL 655:n perässä ja pakoputkesta tuli vähintään yhtä komeasti käryä kun ensimmäisen sukupolven loppuunajetusta B7R Volvosta :(

Muutenkin mitä mitä niillä on joutunut ajamaan, on erilaiset lämmitys- ja moottorijärjestelmien vikojen määrät lyönyt ällikällä. Erästä vaihtoon tullutta kuskia siteeraten "Tässähän alkaa tulla jo vanhoja kunnon Ikaruksiakin ikävä" :D
 
Menee jo reilusti aiheen ohitse, mutta pakko kirjoittaa kun aihe on niin herkullinen. Minä jään "lämmöllä" kaipaamaan lahti 402 korisia volvoja. Kuljettaja ei palele koskaan ja ovet auki-kiinni on noin kaksi sekunttia. Uudemmissa 8700 volvoissa puhaltimista tulee vain pientä pihinää, jos sitäkään ja kuljettaja palelee. Se pieni lämpöpatteri on useimmissa autoissa kylmä kautta vuoden. Siihen ei auta pappi, manaaja tai työnantajani korjaamo. Merkkihuollosta puhumattakaan. Kuljettajan säätömahdollisuudet on erittäin rajoitetut. Tietokoneen kautta voi esittää jotain toiveita, mutta ne tuskin toteutuvat. Tuskin maltan odottaa kuinka kylmiä tulevat 8900 malliset ovat. Herkullisin tilanne 8700 mallisen kanssa taisi olla kun lasi alkoi huurtua ja pistin kaiken käytettävissä olevan puhalluksen tuulilasille. Meni läpinäkymättömäksi noin puolessa sekunnissa. Voidaan pitää erittäin vaarallisina liikenneturvallisuudelle.
 
Menee jo reilusti aiheen ohitse, mutta pakko kirjoittaa kun aihe on niin herkullinen. Minä jään "lämmöllä" kaipaamaan lahti 402 korisia volvoja. Kuljettaja ei palele koskaan ja ovet auki-kiinni on noin kaksi sekunttia. Uudemmissa 8700 volvoissa puhaltimista tulee vain pientä pihinää, jos sitäkään ja kuljettaja palelee. Se pieni lämpöpatteri on useimmissa autoissa kylmä kautta vuoden. Siihen ei auta pappi, manaaja tai työnantajani korjaamo. Merkkihuollosta puhumattakaan. Kuljettajan säätömahdollisuudet on erittäin rajoitetut. Tietokoneen kautta voi esittää jotain toiveita, mutta ne tuskin toteutuvat. Tuskin maltan odottaa kuinka kylmiä tulevat 8900 malliset ovat. Herkullisin tilanne 8700 mallisen kanssa taisi olla kun lasi alkoi huurtua ja pistin kaiken käytettävissä olevan puhalluksen tuulilasille. Meni läpinäkymättömäksi noin puolessa sekunnissa. Voidaan pitää erittäin vaarallisina liikenneturvallisuudelle.

Siispä syksyä ja talvea kauhulla odotellen... :/
 
Heinäkuun alussa myös Kouvolassa joukkoliikenteen palvelutasossa tapahtui muutoksia. Erityisesti Valkealan ja Lappeenrannan suunnan vuorotarjonta supistui. Toisaalta lauantai-illan vakiovuoroliikenne tekee muutaman vuoden tauon jälkeen paluun kaupungin eteläosaan, kun Savonlinja ajaa jatkossa Jyväskylä-Kotka -pikavuoroa myös lauantaisin ja osuus Kouvola-Inkeroinen ajetaan vakiovuorona. Joitakin vuosia sitten samaiselta vuorolta supistettiin lauantailiikenne pois.

Ohessa linkit Kouvolan kaupungin uutiseen vuorotarjonnan muutoksista sekä joukkoliikennelogistikon haastatteluun YLEn sivuilla.

Knoppitietona aikataulumuutoksiin liittyen on huomattava, että Kouvolan alueella ei heinäkuun alusta alkaen kulje ainuttakaan bussiliikenteen yövuoroa (klo 23 jälkeen). Pohjolan Liikenne nimittäin oikaisi käynnin Helsinki-Vantaan lentoasemalla pois Helsinki-Imatra -vuoron reitiltä, minkä seurauksena vuoro ehtii Luumäen puolelle ennen klo 23. Vielä 2000-luvun alkupuolella yövuoroja ajettiin päivittäin keskustasta Voikkaalle ja viikonloppuisin myös Lehtomäkeen, Inkeroisiin ja Korialle. Nämä vuorot on kuitenkin kaikki vuorollaan lakkautettu. Lisäksi lomaltapaluuvuorot Vekaranjärven varuskuntaan aikaistuivat varuskunnan loma-aikojen muutoksen yhteydessä.

Taajamajunalla pääsee kuitenkin edelleen keskustaan klo 23 jälkeen sekä Inkeroisten että Korian suunnasta.
 
Viimeksi muokattu:
Kouvolan matkalippujen hinnoittelu 12.8.2014 alkaen

Kouvolan matkalippujen hinnoittelu uudistuu 12.8.2014 alkaen. Kertalipuissa siirrytään vyöhykehinnoitteluun ja sarjalippu muuttuu ladattavaksi arvolipuksi.

Kaupunkilippu:
• Aikuisen kaupunkilipun hinta nousee 47 euroon.
• Lapsen kaupunkilipun hinta on 40 euroa. Lapsen ikärajaa korotetaan ja jatkossa lasten-lippu myydään 7-16 -vuotiaille.
• Nuorison (alle 19-vuotiaat) ja opiskelijoiden kaupunkilipun hinta pysyy 43 eurossa.

Kertalippu:
Kertalipuissa siirrytään vyöhykehinnoitteluun, jossa Kouvola on jaettu kahteen vyöhykkeeseen. Kertalipun hinta määräytyy sillä perusteella, ylittääkö matka vyöhykerajan vai ei. Vyöhykkeen sisäisen matkan kertalipun hinta on 3,50 € ja vyöhykerajan ylittävän 5 €. Arvolipulla maksettaessa hinnat ovat vastaavasti 3,00 € ja 4,25 €. Lasten kertalippujen hinnat ovat 3 € ja 4 € (arvolipulla 2,60 € ja 3,40 €).
• I-vyöhyke kattaa Voikkaan, Kuusankosken, Valkealan, Kouvolan keskustan ja sen lähiöt sekä Korian
• II-vyöhykkeen muodostaa muun Kouvolan alue
 
Takaisin
Ylös