Kouvolan ensimmäinen ja ainoa kokopäiväinen aito heilurilinja Voikkaa – Inkeroinen (joko numerolla tai ilman) ehti viime kesäkuun alussa täyttää 19 vuotta. Kuusankoskelainen ilmaisjakelulehti uutisoi uudistusta näin:
Savonlinja Oy on uudistanut joukkoliikennepalvelujaan reiteillä Voikkaa – Kouvola ja Inkeroinen – Kouvola. Reitit on yhdistetty niin, että Kuusankosken ja Anjalankosken välisen matkan pääsee taittamaan linja-autoa vaihtamatta. Lisäksi vuorojen määrä osuudella Inkeroinen – Myllykoski – Kouvola on lisääntynyt neljällä. Vuorojen aikataulut on helppo muistaa, sillä lähdöt tapahtuvat pääsääntöisesti tasatunnein aamukuudesta iltakymmeneen sekä Voikkaalta että Inkeroisista.
Muita merkittäviä muutoksia ovat tasatuntilähtöjen lähtö- ja päätepysäkkien muuttuminen. Voikkaalla bussiin noustaan nyt tavallisimmin linja-autoasemalta. Myllykosken ja Inkeroisten suunnan vakiovuorojen lähtöpysäkki muuttui Kouvolassa Hallituskadulle. Uusista aikatauluista saa tietoja linja-autoista sekä Matkahuollosta. Myös uudistetun liikenteen reitillä olevissa pysäkkikatoksissa on uunituoreet aikataulut.
Aikataulut oli muistaakseni kiinnitetty nitojalla katosten vaneriseiniin ja niistä ne irtosivat muutamassa viikossa. Sunnuntaisin ensimmäinen vuoro lähti Voikkaalta Inkeroisiin klo 10.00 ja viimeinen Inkeroisista Voikkaalle klo 21.00. Aivan joka tunti ei lauantaisin ja sunnuntaisin ajettu väliä Kouvola – Inkeroinen. Tavoitteena uudistuksessa oli resurssien tehokkaampi käyttö ja syynä matkustajamäärät, jotka noina vuosina eivät olleet ainakaan voimakkaassa kasvussa, näin veikkaisin.
Nyt elokuussa koulujen alkaessa käyttöön otetussa aikataulussa yksikään paikallisvuoro ei pääty Inkeroisiin, vaan kaikki ajavat Anjalaan asti, jos oikein katsoin. Samalla jäivät ainakin tältä talvikaudelta historiaan linjatunnukset 1 (Voikkaa – Inkeroinen) ja 3 (Matkakeskus – Inkeroinen). Jos nyt jossain näkee nämä tunnukset ilman perässä olevaa A-kirjainta (Anjala), niin ne ovat aikataulussa olevia painovirheitä.