Vs: Paikallisliikenne Kouvolan-Kuusankosken seudulla
Etelä-Suomen Linjaliikenne supistaa liikennettään Kouvola-Voikaa välillä hyvinkin merkittävästi. Lakkautuslistalla ovat muun muassa sunnuntailiikenne sekä viikonloppuyövuorot. Kaupungilla on voimassa vuoteen 2018 sopimus reitistä ESLL:n kanssa. Sopimusehtoihin sisältyy mahdollisuus liikenteen vähentämiseksi mikäli se ei ole taloudellisesti kannattavaa.
Lakkautettavista kohteista kaupunki aikoo ostaa kaiken muun paitsi yövuorot.
Aika yllättävää, että näin kaupunkilipun myötä kasvaneiden matkustajamäärien aikana joudutaan tekemään noin suuria supistuksia. Käsittääkseni kustannusinflaatiokaan ei ole viime aikoina ollut kovinkaan korkea. Tuskinpa ESLL on näitä vuoroja kuitenkaan vuosia tappiolla ajanut. Jokainen vetäköön omat johtopäätöksensä.
Yhtä kaikki, en olisi pahoillani jos ostettavat kohteet menisivät muille liikennöitsijöille, kuten vanhan kouvolan sisäinen kesäliikenne meni Laurilalle. Onkohan kaupungin puolelta oltu hereillä sopimusta laadittaessa? Voikkaa-Kouvola arkiliikenne lienee kuitenkin yhä kohtuullinen rahasampo.
Etelä-Suomen Linjaliikenne supistaa liikennettään Kouvola-Voikaa välillä hyvinkin merkittävästi. Lakkautuslistalla ovat muun muassa sunnuntailiikenne sekä viikonloppuyövuorot. Kaupungilla on voimassa vuoteen 2018 sopimus reitistä ESLL:n kanssa. Sopimusehtoihin sisältyy mahdollisuus liikenteen vähentämiseksi mikäli se ei ole taloudellisesti kannattavaa.
Lakkautettavista kohteista kaupunki aikoo ostaa kaiken muun paitsi yövuorot.
Aika yllättävää, että näin kaupunkilipun myötä kasvaneiden matkustajamäärien aikana joudutaan tekemään noin suuria supistuksia. Käsittääkseni kustannusinflaatiokaan ei ole viime aikoina ollut kovinkaan korkea. Tuskinpa ESLL on näitä vuoroja kuitenkaan vuosia tappiolla ajanut. Jokainen vetäköön omat johtopäätöksensä.
Yhtä kaikki, en olisi pahoillani jos ostettavat kohteet menisivät muille liikennöitsijöille, kuten vanhan kouvolan sisäinen kesäliikenne meni Laurilalle. Onkohan kaupungin puolelta oltu hereillä sopimusta laadittaessa? Voikkaa-Kouvola arkiliikenne lienee kuitenkin yhä kohtuullinen rahasampo.