Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Miten nyt sitten tätäkin tulkitsee... Ilmeisesti on nyt niin, että tulevan hallituksen käsiä ei ole sidottu, mutta EU-tukea haetaan. Kun tukipäätös tulee, voidaan sitten aidosti päättää, rakennetaanko vaiko eikö. Kuulostaa ihan oikealta periaatteelta minusta.
Seuraavan hallituksen alkutaipaleella putkahtaa EU:lta tukipäätös, jossa luvataan 200 M€ tukea.
Aivan varmasti voi sanoa, että ei putkahda. Valtioneuvoston tiedotteen mukaan koko hakemuksen loppusumma on 133,7 M€. Pisaran osuus on 78,96 M€.Seuraavan hallituksen alkutaipaleella putkahtaa EU:lta tukipäätös, jossa luvataan 200 M€ tukea. Jos Pisara silloin jätetään toteuttamatta, saa oppositio erinomaisen lyömäaseen, jota voi sopivasti väänneltynä käyttää vaikka mihin.
http://yle.fi/uutiset/liikenneviras...a__vastakkainasettelu_on_virheellista/7934094
Liikennevirasto oudoksuu keskustan Pisararata-kritiikkiä – "vastakkainasettelu on virheellistä"
Jos tuon hyvällä tahdolla lukee, niin tuohan menee aivan oikein. Tässä vaiheessa on syytä purkaa Pasian pullonkaulaa, lisäraidehan saadaan pian. Yhdessä Tikkurilan aseman raidejärjestelyjen kanssa nehän lisäävät pääradan kapasiteettia hieman. Ja sitten joskus tulevaisuudessa lentorata tai pääradan lisäraiteet antavat lisää kapasiteettia kauko- ja taajamajunaliikenteelle ja tällöin päärautatieasemalla lienee todella tarvetta saada käyttöön lisää raiteita, joita Pisara vapauttaisi. En tässä ota kantaa siihen, onko Pisara paras ratkaisu kaupunkiratojen reitiksi keskustaan. Olisi mielestäni muitakin syytä tarkastella sitten kun sen aika tulee, eli samassa yhteydessä Lentoradan kanssa joskus parin kymmenen vuoden päästä.