Vs: Vantaan ratikka
Toivottavasti ei. Pisara on täysin katastrofaalinen vaihtoehto häiriöherkkyyden kannalta. Jos Pisara tulisi niin Kehärata+Pisara kombo aiheuttaisi ympyrälinjan jolla pitäisi olla erillinen ajantasausasema ja matka-ajat pitenisivät samalla. En tajua miksi sellaista vaihtoehtoa ei olla tutkittu missä Pääradalta tulevat lähijunat menisivät reittiä Pasila-(Alppila)-Hakaniemi-Keskusta. Sillä saisi vapautettua kapasiteetti Päärautatieasemalla ja vaikutukset olisivat samat itäisessä kantakaupungissa. Läntisen kantakaupungin voisi sitten laittaa Töölön metron varaan joka saattaisi jopa olla halvempi kuin läntinen Pisara lyhyempien laiturien ja pienempien tunnelien takia. Jostain syystä se on kuitenkin niin vaikeata kaupungille/valtiolle ymmärtää että Pisara ei mahdollista mitään hyviä liikennöintimalleja ja aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyjä.
Tietysti voihan selvitykset päätyä siihen, että Pisara on paras vaihtoehto...
Toivottavasti ei. Pisara on täysin katastrofaalinen vaihtoehto häiriöherkkyyden kannalta. Jos Pisara tulisi niin Kehärata+Pisara kombo aiheuttaisi ympyrälinjan jolla pitäisi olla erillinen ajantasausasema ja matka-ajat pitenisivät samalla. En tajua miksi sellaista vaihtoehtoa ei olla tutkittu missä Pääradalta tulevat lähijunat menisivät reittiä Pasila-(Alppila)-Hakaniemi-Keskusta. Sillä saisi vapautettua kapasiteetti Päärautatieasemalla ja vaikutukset olisivat samat itäisessä kantakaupungissa. Läntisen kantakaupungin voisi sitten laittaa Töölön metron varaan joka saattaisi jopa olla halvempi kuin läntinen Pisara lyhyempien laiturien ja pienempien tunnelien takia. Jostain syystä se on kuitenkin niin vaikeata kaupungille/valtiolle ymmärtää että Pisara ei mahdollista mitään hyviä liikennöintimalleja ja aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyjä.