Vs: Pisararata
Kyllähän Mellunmäkeen ja Kontulaan pääsi Kehä I:n suunnalta jo vuosia linjalla 78 ennen jokeri 2:sta. Ja jos jaksaa muistaa niin pitkälle kuin 90-luvulle, niin silloin 78 palveli vielä laajemmin kun se ajeli Kehän jälkeen Pihlajamäen, Viikinmäen, Arabian ja Vallilan kautta Alppilan Porvoonkadulle.
Väittäisin myös että ennen 560:n aloittamista linja 78 palveli Kivikkoa, Kontulaa, Mellunmäkeä ja Vuosaarta huomattavasti paremmin. Nythän Kivikon ja Malmin välille jäi pelkästään ruuhka-aikaan kulkeva tynkä-78 ja noilla muilla alueilla uusi 560 skippaa suurinpiirtein jokatoisen pysäkin.
Vuoden kuluttua Kontulan ja Kivikon yhteydet sitten jälleen muuttuvat kun 78 kuopataan kokonaan ja tilalle tulee linjan 57 jatke Latokartanosta Kontulaan. Tällöin yhteydet paranevat Viikin, Käpylän, Ruskeasuon, Munkkivuoren ja Munkkiniemen suuntiin.
---------- Viestit yhdistetty klo 23:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:38 ----------
Noista esimerkeistäsi ainakin Pähkinärinteestä on melko hyvät yhteydet muuallekin kuin keskustaan tai aluekeskukseen. Pääsee suoralla bussilla Leppävaaraan, Otaniemeen, Tapiolaan, Laaksolahteen, Jorviin, Espoon keskukseen, Kalajärvelle ja Rinnekotiin. Vantaan sisäiset yhteydet sen sijaan heikkenivät jonkin verran kehäradan myötä kun suoria linjoja lakkautettiin ja pätkittiin. harmittavin menetys oli linja v50 joka tarjosi suoria työpaikkayhteyksiä Useille alueille Keski-Vantaalle. Linja 311 (ex 51) pätkäistiin välille Myyrmäki-Hämeenkylä. Ainoaksi poikittaislinjaksi jäi vain linja 571(ex 55) joka tarjoaa suoran yhteyden Keski-Vantaalle.
Esimerkiksi Mellunmäestä ja Kontulasta puuttuu kokonaan yhteys Lahdenväylän akselille vaikka sijaitsevat Lahdenväylän melualueella, ja vasta Jokeri 2 toi edes Kehä I:n suuntaisen palvelun yleiseen käyttöön.
Kyllähän Mellunmäkeen ja Kontulaan pääsi Kehä I:n suunnalta jo vuosia linjalla 78 ennen jokeri 2:sta. Ja jos jaksaa muistaa niin pitkälle kuin 90-luvulle, niin silloin 78 palveli vielä laajemmin kun se ajeli Kehän jälkeen Pihlajamäen, Viikinmäen, Arabian ja Vallilan kautta Alppilan Porvoonkadulle.
Väittäisin myös että ennen 560:n aloittamista linja 78 palveli Kivikkoa, Kontulaa, Mellunmäkeä ja Vuosaarta huomattavasti paremmin. Nythän Kivikon ja Malmin välille jäi pelkästään ruuhka-aikaan kulkeva tynkä-78 ja noilla muilla alueilla uusi 560 skippaa suurinpiirtein jokatoisen pysäkin.
Vuoden kuluttua Kontulan ja Kivikon yhteydet sitten jälleen muuttuvat kun 78 kuopataan kokonaan ja tilalle tulee linjan 57 jatke Latokartanosta Kontulaan. Tällöin yhteydet paranevat Viikin, Käpylän, Ruskeasuon, Munkkivuoren ja Munkkiniemen suuntiin.
---------- Viestit yhdistetty klo 23:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:38 ----------
Esimerkiksi Hakunilasta, Laaksolahdesta, Soukasta ja Pähkinärinteestä on myös aika nihkeät yhteydet muualle kuin keskustaan tai viereiseen aluekeskukseen.
Noista esimerkeistäsi ainakin Pähkinärinteestä on melko hyvät yhteydet muuallekin kuin keskustaan tai aluekeskukseen. Pääsee suoralla bussilla Leppävaaraan, Otaniemeen, Tapiolaan, Laaksolahteen, Jorviin, Espoon keskukseen, Kalajärvelle ja Rinnekotiin. Vantaan sisäiset yhteydet sen sijaan heikkenivät jonkin verran kehäradan myötä kun suoria linjoja lakkautettiin ja pätkittiin. harmittavin menetys oli linja v50 joka tarjosi suoria työpaikkayhteyksiä Useille alueille Keski-Vantaalle. Linja 311 (ex 51) pätkäistiin välille Myyrmäki-Hämeenkylä. Ainoaksi poikittaislinjaksi jäi vain linja 571(ex 55) joka tarjoaa suoran yhteyden Keski-Vantaalle.
Viimeksi muokattu: