Edelleenkin, mitä hyötyä on vetää raiteet Someron kautta jos junat eivät kuitenkaan pysähdy siellä?
No, tarkoitin siis, että osa junista pysähtyy ja osa ei. Esim. Aamulla kulkisi yksi tai kaksi junaa Forssaan ihmisiä töihin kuljettamaan.
Ja luonnollisesti toisinkin päin, Forssasta Somerolle.
Karkkilan suuntaan sama kuvio.
Sitten voisi olla näitä viikonloppuvuoroja, kun ei kukaan noita bussejakaan käytä kun ovat hitaita ja omalla autolla pääsee nopeammin ja halvemmalla nykyisellään.
Eikös tuon Pori-Helsinki projektin tarkoitus ole tosiaan vähentää kumipyörä liikennettä niin paljon kun mahdollista?
Urheiluseurojen nimissä Somero ja Forssa on jo yhdistynyt SoFo Futsal.
Forssan ja Someron lähiliikennettä tuo juna ainakin tukisi huomattavasti, kaupungeilla kun on erittäin paljon yhteistyötä ja yhteistyö vain kasvaa tulevaisuudessa.
Eikö sitä nyt sitten samalla vaivalla voisi venyttää vielä kulkemaan Pusulan kautta kun se nyt kuitenkin on yksi kunnan keskustaajamista :lol: Vaikka junat ei sielläkään pysähtyisi niin olisihan se nyt hienoa nähdä kun juna porhaltaa 2mk lasissa taajaman läpi ihan suuren maailman malliin.
No tuohon en ota mitään kantaa. Mutta sinulla ilmeisesti olisi jotakin visiota tästä Pusula linjauksesta? Ei muuta kun viivotin käteen ja miettimään argumentteja tosissaan , sana on vapaa. Pusulassa näyttäisi olevan väkilukua 2 988, mutta lähde ?1973 ilmeisesti wikipedian mukaan? Mikä on nykytilanne?
Pikaisesti katsoin niin yhdystie 1281 & 1282 risteyksestä on vain 4 km
68,5Km Karkkila-Pusula-Somerniemi-Somero-Forssa
Hmm.. Tuohan tekee vain 3 km lisää tuohon aikaisempaan viivailuuni yhdystie 1281 pitkin.
Tässä Karkkila-Pusula-Somerniemi linjassa Yhdystie 1281 on hypotenuusan suuntainen
Eli verraten Karkkila-Pusula seututie 126 & seututie 127 on kateetti ja seututie 280 myös.
Pitäisi oikein laskea, että montakohan asukasta tässä nyt tämä "kateetti reitti" toisi verrattuna tuohon Karkkila-Forssa "hypotenuusa" reittiin verrattuna.
Eihän metrolinjatkaan suoraan mene, ne linjautuu siten, että saa kaikkein kattavimman mahdollisen "keräilysarjan" matkustajia
Ja mitä firmoja // teollisuutta on Pusulassa?
Tämmöisiä löytyi enirosta: http://keltaisetsivut.eniro.fi/alueet/pusula
Tällä Nummi-Pusulan http://www.nummi-pusula.fi/default.asp?sivu=4&alasivu=194&kieli=246 en osaa löytyää "näytä kaikki Pusulassa" toimintoa .
Eikös tätä Pori-Helsinki linjausta ole brändätty "koko eteläsuomen raideinfran kehittäjänä" vai vastaavaa?
Olen muuten huomannut muistaakseni jotakin viitteitä ELSA:n mainintoja Nummi-Pusulasta: Minkä kylien läpi ELSAa on mietitty Nummi-pusulan läpi? Vai muistanko väärin? (on myös mahdollista)
MUTTA Juu, jos tielinjausten tekeminen on niin helppoa, että piirretään viivat aina vaan kahden ison kaupungin välille ilman mitään "keräilyeriä" niin silloihan vain toistetaan sitä faktaa, että hyvien kulkuyhteyksien välillä olevat paikkakunnat kasvaa ja kärrypolkujen ja junattomat paikkakunnat taantuu.
Joka tuntuu vähän kornilta sillä suomi on harvaan asuttu maa jossa harvakseltaan taajamia.
Aika kornia rakentaa tänne "tieheästi asuttuun" etelä suomeen vain pari isoa metropolia jonne pakottaa ihmiset muuttamaan -> ja jossa sitten maaltamuuttaneina, maansa myyneinä ja henkisesti alistetuina voivat huonosti.
Samaan aikaan sitten kuitenkin joudutaan syytämään syrjäytiville alueille vaikka mitä "alue ja sopeutustukia" -> jotka eivät muuten ole alkuunkaan mitään pikkurajoja. Eivät kaikki kuitenkaan älyä poiskaan syrjityistä paikkakunnista muuttaa.
Samaan aikaan pikkupaikkakunnien asukkaiden kuntapalvelut siirretään pitkien matkojen päähän jonne pääsevät vain omalla autollaan.
---------- Viesti lisätty kello 16:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:03 ----------
http://lomautettuinsinooriamk.blogspot.com/2010/03/liputetaanpas-naisille.html
Lomautettu insinööri AMK sanoi:Rautatieselvitys Forssan seudulle. Varmasti kunnanisiä lämmitti se tieto, että heidän selvitystään oli kuuntelemassa työllistämiskoulutuksessa olevia lomautettuja ex insinööri opiskelijoita.
Joka tapauksessa rata tulisi menemään myös mm. Natura-alueiden läpi ja pirstaloittaisi metsiä ja peltoalueita. Ennen oli helpompi rakentaa rautateitäkin. Ei tarvinnut tälläisistä ekologisista ja kulttuurihistoriallisista asioista välittää. Nyt joutuu tekemään kaikenmaailman selvityksiä… Hauskana yksityiskohtana mainittakoon, että selvityksessä oli myös mietitty myös Monorailin rakentamista Helsingin ja Forssan välille...
Miten ois Tampereen ja Forssan välille? Ja hyvin pian??!!
---------- Viesti lisätty kello 19:37 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:05 ----------
Huomasin muuten tämmöisen Porin Seudun kehittämiskeskus Oy:n postauksen:
Tiedote-Helsinki-Forssa-Pori -ratayhteyden esiselvitys, 24.11.2009
Porin Seudun Kehittämiskeskus Oy sanoi:Helsinki-Forssa-Pori-rata voi toteutua kokonaisuutena vasta, kun lisäliikenteen vaatimat kapasiteetin parantamiseen tähtäävät ratkaisut mm. Helsingin asemakapasiteetin lisääminen ja siihen liittyvät rataosat (Espoon kaupunkirata, Vihti-Lohja -rata ja Pori-Kokemäki-Tampere- radan perusparannus) on toteutettu.
Oliko tämä Espoon kaupunkirata yhtäkuin osa ELSAa?
Viimeksi muokannut moderaattori: