No miksei jalkakäytävää olisi voinut korottaa pysäkin kohdalla koko leveydeltään talon seinää vasten?
Kadun korkeusasema määrätään yleensä asemakaavassa eli tarvitaan kaavamuutos, joka on jo melko työläs prosessi. Lisäksi tarvitaan maksaja, kun talon seinä pitää remontoida kestämään maan alla olemista entistä korkeammalle. Maan alla oleva talojen seinän osahan eristetään eri tavalla kuin maan päällä oleva.
Lisäksi tulee tuo Danielin mainitsema metroaseman sisäänkäynti, joka on aivan pysäkin vieressä. Siitä vasta kallista tulisikin, jos koko sisäänkäynnin lattiaa pitäisi nostaa. Sattuneista syistä ei ole suotavaa, että sadesäällä vesi valuu ensisijaisesti sisään metroaseman ovista.
Varmasti tuohon olisi jokin fiksu ratkaisu ollut löydettävissä. Minä en keksi miksei takaraunakiveäkin voisi käyttää, kun leveyttä jalkakäytävällä riittää. Pysäkillähän ei ole edes katosta, joka haittaisi liikkumista.