80 km/h osuuksia on vain Kehä 1:llä.
Menee jo lillukanvarsiin, mutta tuo Espoon osuus Kehä 1:llä on 70 km/h -rajoitusta.
Markus
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
80 km/h osuuksia on vain Kehä 1:llä.
En ole kuullut, että mikään olisi virallisesti muuttunut; poliittinen tahto toki halunnee kiirehtiä hanketta, joten näistä yksityiskohdista tultaneen päättämään melko nopeasti. Joku voinee kertoa, jos alustavan yleissuunnitelman jatkotoimenpiteistä on jo päätetty jotain.
Olettaisin että erillisillä osuuksilla mennään niin lujaa kuin kaluston lujuus sallii. Toivottavasti 80km/h tai yli. Tasoristeykset ovatkin sitten oma juttunsa, koska tuskin junamaisia yli 80km/h kohtaamisnopeuksia on pokkaa sallia.
Yksilöisitkö, millaisia virheitä tarkoitat ja missä kohdin rataa? Mielestäni jokerin rata on suunniteltu harvinaisen hyvin, vain noita muutamia kohtia, joista edellä kirjoitin, pidän ongelmallisina. Tietysti moni asia ehditään vielä pilata siinä vaiheessa, kun kuvaan astuvat KSV:n aluearkkitehdit.
Missä kohden rataa pelkäät, että ratikka juuttuu ruuhkiin?
Minä nyt vaan suhtaudun erittäin skeptisesti siihen että henkilöautojen seassa kulkeva ratikka voisi olla luotettava ja toimiva ratkaisu. En sitten tiedä miten hyvin nuo ratikan omat kaistat on eristetty autoilta, mutta jos ratkaisuna on pelkkä sulkuviiva niin ongelmia on luvassa.
Tätä voi jokainen ihmetellä päivittäin esimerkiksi Itämerenkadulla.
Suunnitelmien mukaan nopeutta on ilmeisesti pyritty lisäämään jättämällä pysäkkejä pois joiltakin melko keskeisiltä paikoilta kokonaan.Yksilöisitkö, millaisia virheitä tarkoitat ja missä kohdin rataa? Mielestäni jokerin rata on suunniteltu harvinaisen hyvin, vain noita muutamia kohtia, joista edellä kirjoitin, pidän ongelmallisina. Tietysti moni asia ehditään vielä pilata siinä vaiheessa, kun kuvaan astuvat KSV:n aluearkkitehdit.
Tietääkö kukaan teistä miten Haagan liikenneympyrän läpi tullaan menemään?
Yksi kohde, jonne kai kulkijoita on aika paljon, on myös Vermon ravirata. Suunnitelman mukaan ratikka hurauttaa siitäkin ohi (no joo, katsomo on uudemman vilkaisun perusteella eri puolella rataa, joten ehkä tämä ei ole ongelma).Suunnitelmien mukaan nopeutta on ilmeisesti pyritty lisäämään jättämällä pysäkkejä pois joiltakin melko keskeisiltä paikoilta kokonaan.
Kartan mukaan esim Pajamäeltä puuttuu pysäkki. Pajamäki -niminen pysäkki on toki Pitäjänmäessä Talin siirtolapuutarhan kohdalla, mutta seuraavan kerran Jokeri pysähtyy vasta yli kahden kilometrin päässä Perkkaalla. Mielestäni Patterimäen tunnelin länsipuolelle pitäisi ehdottomasti sijoittaa pysäkki joka palvelee samalla Pajamäkeä, Takkatien teollisuusaluetta ja Mäkkylää.
Siinä nyt ainakin metrorata on hyvin lähellä Varikkotietä.Mikäs kumma koukaus muuten suunnitelmassa oli Itäkeskuksen lähellä Varikkotiellä, missä länteen menevä raide yhtäkkiä kurvaa ulos vihreältä alueelta palatakseen sinne pienen matkan päässä takaisin?
Mikäs kumma koukaus muuten suunnitelmassa oli Itäkeskuksen lähellä Varikkotiellä, missä länteen menevä raide yhtäkkiä kurvaa ulos vihreältä alueelta palatakseen sinne pienen matkan päässä takaisin?
Sen täytyy olla vain piirrosvirhe kartassa, koska raidehan menee bussipysäkin päälle ja pituusmittamerkitkin ovat radan suoralla linjalla. Sille ei myöskään ole merkitty kaarresäteitä kuten kaikille muille kaarteille, eikä toisessa päässä kurvia rata ole "derivaatan suhteen jatkuva", vaan muodostaa kulman.
Varikkoa ei tainnut olla merkittynä suunnitelmaan?