Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Samaa juttua?Näyttäisi kaikki linjan 15 vaunut olevan pysähdyksissä tällä hetkellä. Näköhavainto vaunuista 604 ja 609 seisomassa Takomotien pysäkeillä.
Roihupellossa auto kiskoilla. Jo pari ratikkaa odottaa pääsyä.
Erikoista, että koko linjan liikenne oli pysähdyksissä molempiin suuntiin. Oliko autosta niin epämääräinen tieto, että varotoimena pysäytettiin kaikki vaunut kunnes sijainti selviää? Vaikea keksiä mitään teknistä vikaa, joka saisi koko linjan seis.
En tiedä, onko tässä ajateltu niin, mutta jos häiriön odotetaan kestävän suht lyhyen aikaa, niin yksi tapa hoitaa liikenteen palauttaminen, ehkäpä kaikkein sujuvimmin, on seisauttaa kaikki vaunut sen vartin tai puolen tunnin ajaksi ja sitten jatkaa liikennettä tasaisilla vuoroväleillä siitä mihin jäätiin. Se minimoi häiriöt, vaunut vaan saavat uudet vuoronumerot (ja kuljettajien työvuorot menevät sotkuun). Noin on tehty meillä jo sodan aikana.
En tiedä, onko tässä ajateltu niin, mutta jos häiriön odotetaan kestävän suht lyhyen aikaa, niin yksi tapa hoitaa liikenteen palauttaminen, ehkäpä kaikkein sujuvimmin, on seisauttaa kaikki vaunut sen vartin tai puolen tunnin ajaksi ja sitten jatkaa liikennettä tasaisilla vuoroväleillä siitä mihin jäätiin.
En tiedä, onko tässä ajateltu niin, mutta jos häiriön odotetaan kestävän suht lyhyen aikaa, niin yksi tapa hoitaa liikenteen palauttaminen, ehkäpä kaikkein sujuvimmin, on seisauttaa kaikki vaunut sen vartin tai puolen tunnin ajaksi ja sitten jatkaa liikennettä tasaisilla vuoroväleillä siitä mihin jäätiin. Se minimoi häiriöt, vaunut vaan saavat uudet vuoronumerot (ja kuljettajien työvuorot menevät sotkuun). Noin on tehty meillä jo sodan aikana.
Siis niinkö että matkustajista viis veisattaisiin ja tärkeintä olisi vain vaunujen ajojärjestyksen ylläpitäminen, "vartin à puolentunnin totaalikatkos".
Matkustajahan on se "kuningas" joka tämän koko lystin maksaa, ja vain häntä vartenhan aikataulunmukaista liikennettäkin ylläpidetään ja häntä se vain palvelee.
Erikoista, että koko linjan liikenne oli pysähdyksissä molempiin suuntiin. Oliko autosta niin epämääräinen tieto, että varotoimena pysäytettiin kaikki vaunut kunnes sijainti selviää? Vaikea keksiä mitään teknistä vikaa, joka saisi koko linjan seis.
Päällimmäisenä tulee mieleen, että ajetaanko autoja ratikan tukkeeksi useinkin tahallisesti. Näitä on nimittäin ollut viime aikoina turhan usein.
Tahallisena temppuna pitäisi olla tekijänä henkilö, joka vihaa ratikoita, koska pitää autostaan niin paljon, muttei kuitenkaan niin paljoa, ettei olisi valmis ottamaan riskin autonsa vaurioittamisesta tuollaisella tempulla. Ei taida olla montaa tuollaista, jos ollenkaan.
Ihmeen vähän näitä on siihen nähden miten yleensä totellaan liikennesääntöjä/-merkkejä. Jos vertaa paljonko jalkakäytävillä tai pyöräteillä ajelee autoja niin kiskoilla ajellaan huomattavasti harvemmin