Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 5,967
Lahdenpohjassa ilmeisesti tapahtunut jotain, liikenne oli keskeytetty Leppävaaran ja Keilaniemen välillä.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Lahdenpohjassa ilmeisesti tapahtunut jotain, liikenne oli keskeytetty Leppävaaran ja Keilaniemen välillä.
Jälleen auto päättänyt yrittää oikaista sillan yli. Tainnut pohjasta jotain hajotakin kun oli öljyä tms. muuta nestettä valunut pohjasta.
Jälleen auto päättänyt yrittää oikaista sillan yli. Tainnut pohjasta jotain hajotakin kun oli öljyä tms. muuta nestettä valunut pohjasta.
Jokinlainen auton ja raitiovaunun ominaisuuksiin perustuva mekaaninen este voisi olla hyvä. Bussien kulku voidaan sallia ja samalla estää henkilöautojen kulku tällaisella rakennelmalla. Onkohan mitään vastaavia raitiovaunujen kulun mahdollistavia, mutta henkilöautot estäviä rakennelmia?
Jos este on ajon pysäyttävä, ajoneuvo jää raitioliikenteen tielle. Esteen tulisi olla semmoinen, että estää autoilijaa (tai autolla ajavaa henkilöä) päätymästä kiskoille jumittamaan liikennettä. Eli pois ajo pitäisi mahdollistaa vielä
No, nyt useat "kennot" ovat lumen peitossa, kun ledi ei sulata lumia näillä pakkasilla pois. Ei ainakaan opastin häikäise. Toivottavasti päivällä opaste näkyy kuitenkin riittävän hyvin. Lumisia opastimia on siellä täällä, riippuu vähän siitä miten pyry on tolppaan tuulen tuivertaessa osunut.Onko kukaan kiinnittänyt huomiota siihen, että liikennevalot ovat hämärällä/pimeällä kamalan kirkkaat? Ylikirkkaat opasteet heikentävät aika paljon symbolin havaittavuutta, eikä väristäkään voi päätellä mitään, kun on pelkkää valkoista.
Yksi este, mikä tulee mieleen, on syvä kuoppa, jonka päällä kiskot kulkevat ilmassa. Haasteena on suunnitella kuopasta tarpeeksi syvä, jota nykyiset kiskoilla ajelijat näkevät heti kuopan nähdessään, ettei siitä pääse autolla, mutta samalla kiskojen pitäisi pystyä kantamaan raitiovaunu kuopan yli. Kuopan muodon pitäisi myös olla sellainen, että siihen ajavan auton matkustajat eivät loukkaannu vakavasti. Auto ei saa muun muassa pysähtyä äkisti tai kääntyä katolleen ajaessaan kuoppaan. Toinen este, mikä tulee mieleen, on tien pinnoitteen muuttuminen niin voimakkaasti täriseväksi, että sillä on epämiellyttävää ajaa, ennen kuin Vignol-kiskotettu osuus alkaa. Tuossa taas pinnoite pitäisi ainakin suunnitella niin, ettei se kuitenkaan kaada moottoripyöräilijöitä.
No, nyt useat "kennot" ovat lumen peitossa, kun ledi ei sulata lumia näillä pakkasilla pois. Ei ainakaan opastin häikäise. Toivottavasti päivällä opaste näkyy kuitenkin riittävän hyvin. Lumisia opastimia on siellä täällä, riippuu vähän siitä miten pyry on tolppaan tuulen tuivertaessa osunut.