Se on aivan sama vaikka sinne laittaisi portaalin joka olisi täynnä pelkkää ajoneuvolla ajomerkkiä. Monia se vaan ei kiinnosta!
Kysyisin mitä voi tehdä, jos on kuljettaja joka joko tietoisesti rikkoo liikennesääntöjä tai sitten vain ei ole ymmärrystä liikennemerkeistä. Pitäisikö joka paikkaan, jossa tämmöinen paikka mistä voi päästä raiteille, laittaa liikenteenohjaaja 24/7 vahtimaan?
Toinen vaihtoehto on, että raitioteiden aika on nykyisin ohi, koska ei sinne liikennnemerkein ajoa voida täysin estää.
Ja itse en taustani takia ehkä, en tiedä; tunne yhtäkään joka olisi ollut vaarassa eksyä raiteille. Ihmettelen kyllä suuresti, vaikka kyselisinkin tuttavilta niin yksikään ei osaa nimetä yhtään paikkaa jossa olisi miettinyt mistä pitäisi ajaa.
---------- Viestit yhdistetty klo 06:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 06:03 ----------
Joskus 1990-luvulla tutkittiin paljonko liikenteessä on riskikuljettajia, niitä taisi olla joitain prosentteja. Nykyisin voi olla, että niitä on enemmänkin. Näistäkin vain harva päätyy kiskoille
---------- Viestit yhdistetty klo 06:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 06:04 ----------
Perjantai-iltana (12.1.2024), jolloin tämä ketju näkyi olevan hyvinkin aktiivinen, PR15:n kiskoille päätyi jälleen
kaksi ajoneuvoa, joista toinen oli taksi. Linkki johtaa HS:n myöhään illalla julkaistuun uutiseen.
Ei liene yllätys, että kysessä oli taksi, tuo ihmisryhmä, joka ei löydä edes Helsingin sisällä perille ja voi ruveta milloin tahansa liikenteessä nyrkkitappeluun. Taksiautoilijoita ei tunnu koskevan liikennesäännöt vaan ajavat mistä sattuu.
Ainiin viimeksi eilen, kun hidastin kehällä hieman alamäkeen ja mutkaan jäisellä tiellä, piti taksin lähteä ohittamaan minua. Lopputulos oli se, että viereistä kaistaa ohi tuleva taksi lähti heittelehtimään, samalla vievän minulta näkyvyyden kun yritti kiilata aivan eteen heittäen lumet kaistojen välistä tuulilasilleni. Oma autonikin lähti heittelehtimään kun yritin hidastaa saadakseni etäisyyttä tuohon aivan eteen tulleeseen heittelehtineeseen taksiin. Mutta siis varmasti rautainen lainkuuliainen ammattilainen, eikös Petteri? Suunnittelija vaan on suunnitellut auton liian liukkaaksi