Petterin logiikka lähtee munkin mielestä aivan väärästä päästä.
Kyllä tässä täytyy lähteä hakemaan ratkaisua sieltä, missä se ongelma on, eli näissä toimintakyvyltään rajoittuneissa kuljettajissa.
Totta. Siis eihän se voi olla niin, että ihminen autoon istuessaan saa tehdä ihan mitä vaan ja ajaa missä vaan. Jokin yksittäisen liikennemerkin puute tms. olisi konkreettinen esimerkki. Tässä tosin ei ole konkretiaa lainkaan vaan se yks promille autoilijoita (promillekin on isompi määrä todellisuudessa) jotka ajaa raitelle, eivät joko tahallisesti tai tahattomasti noudata näitä sääntöjä.
Esim Viikin ympyrä, hesarin mukaan Helsingin haastavin risteys tjsp. pohjoisesta vaatii merkittävän käännöksen yht'äkkisesti oikeaan lumikinosten päälle, kesäjeleillä reunakivilinja taas pakottaa käyttämään vastaantulevaa ratikkakaistaa, että käännös on edes mahdollinen.
Toisesta suunnasta taas pitää tehdä hyvin jyrkkä käännös vasempaan, ja miksi joku sinne haluaisi, kun ympyrästä about samaan suuntaan juuri olisi päässyt, lisäksi käännös on yli 90 astetta, kyllä sinne tietoisesti pitää himoita. Opasteita sinne ei ole. Ajoneuvolla ajo kielletty on varmuudeksi laitettu selvennykseksi vieläpä.
Kun katsoo tätä esim. taksien tappelukulttuuria niin on suoranainen ihme, että kiskoilla on näin harvoin autoja.
Hakaniemessä Hakaniemenrannasta nykyisin saa Siltasaarenkadulle kääntyä vasemmalta kaistalta vasemmalle eli etelään ja oikealta oikealle eli pohjoiseen. Paikalla on määräysmerkit (sinipohjaiset kääntyvät nuolet). Silti lähes joka valokierto ajetaan väärin, usein nämä ovat takseja. Laitoimme hankkeella esteeksi aidan, tämä jatkuu silti, tosin torvet soivat. Onko tämä siis suunnittelijan vikaa aina? Milloin alkaa se autoilijan vastuu? Mielestäni autoilija vastaa siitä, että noudattaa lakia ja ajaa sen mukaisesti.
---------- Viestit yhdistetty klo 20:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:25 ----------
Kumpi on helpompaa ja nopeampaa tehdä, kopioida vanhoja, todistetusti nykyistä Raide-Jokeria paremmin toimivia käytäntöjä kantakaupungin ratavarkosta pahimmille ongelma-alueille vai poistaa kaikki toimiltakyvyltään rajoittuneet kuljettajat liikenteestä?
Minua suoraan sanottuna pelottaa nykyään nämä liikenteessä nykyään. Ei enää tiedä milloin tulee kolari. Olen tyytyväinen joka ainoasta joka saadaan pois tieltä, oman kotiin pääsemiseni takia.
Et taida ymmärtää miksi pikaratikka on erilainen kuin kantaratikka? Siksi, että se pääsee ruuhkien ohi. Siksi sinne ei haluta autoja tukkeeksi ja se on toteuttu niin ettei kiskoja pitkin voi ajaa. Aiemmin mainitsemani pätkä joukkoliikennekaduilla. Onko sinusta ok siis että ne täyttyvät autoista hidastaen ratikkaa?
---------- Viestit yhdistetty klo 20:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:29 ----------
Itse pidän keskiverto autoilijaa hyvin tyhmänä, mutta petterin ajatus tuntuu olevan, että simpanssikin voisi heti saada ajo-oikeuden
---------- Viestit yhdistetty klo 20:42 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:35 ----------
Voisikohan perustaa aivan oman kiskoterrorismi ketjun ja tässä ketjussa keskittyä raidejokerin liikennöintiin ja tekniikkaan? Liikennesäännöistä piittaamattomia tulee olemaan myös muissa tulevissa hankkeissa ja nykyisin kantaverkolla.