Raide-Jokeri

Tällainen hankintailmoitus lyöytyy Hilman sähköisistä palveluista:

"Pikaraitiovaunua väliaikaisesti korvaava liikenne

Hankinnan lyhyt kuvaus

Hankinnan kohteena on pikaraitiovaunuliikennettä korvaava bussiliikenne.
Linjan 15X liikennöinti alkaa 5.8.2024 ja päättyy 1.10.2024. Kohteen liikennöintiin tarvitaan kolme (3) C- tai A2-tyypin linja-autoa"
Kilpailutuksen voitti Nobina. Kilpailutukseen osallistui myös Koiviston Auto ja Pohjolan liikenne, josta jälkimmäinen jätti melkein nelinkertaisen (n. 209 000€) tarjouksen Nobinaan verrattuna (n. 63 000€)
 
Kilpailutuksen voitti Nobina. Kilpailutukseen osallistui myös Koiviston Auto ja Pohjolan liikenne, josta jälkimmäinen jätti melkein nelinkertaisen (n. 209 000€) tarjouksen Nobinaan verrattuna (n. 63 000€)
Kummassakin on VR:n entiset dirigat pomona. Tai siis Nobinalla, entinen VR:n vetovoimayksikön eli myös veturimiesten päällikkö Lapista, Aunon Petri.
 
Reittioppaassa on nyt katsottavissa PR15:n aikatauluja 17.6. alkavalle viikolle ja sen jälkeiselle ajalle joksikin aikaa. Kyseessä ovat siis kesäaikataulut, ja se näkyy vuorovälien palaamisena 10 minuuttiin arkisin myös aamuun ja iltapäiviin. Lähtöajat näyttäisivät olevan hyvin pitkälle samat kuin 3.3. päättyneissä aikatauluissa. Kauppamyllyntien pysäkiltä aloittavien vuorojen lähtöajoissa voi olla pieniä eroja ainakin arkena. Ajoaika täydellä sivulla näyttää olevan kesäaikatauluissa 63 minuuttia (se on keväällä 64 minuuttia ja 3.3. asti se oli 65 minuuttia).
 
20.5.2024
Linja 15, Poikkeusreitti: Ei liikennettä Huopalahden asemalle, Ajetaan Itäkeskus - Hämeenlinnanväylä sekä Vihdintie - Keilaniemi. Syy: vikaantunut raitiovaunu, Arvioitu kesto: 8:22 - 9:30.

Vika lienee ilmennyt vähän klo 8 jälkeen. Pienen selvittelyn jälkeen on siirrytty poikkeusjärjestelyihin ja sen jälkeen on taas palattu normaaliin koko reitin kattavaan liikennöintiin. Vuorovälit ovat epätasaiset jossain määrin. Häiriö tuli aika lailla pahimpaan ruuhka-aikaan, jolloin kaikki vuorot olivat liikenteessä.

Laitoin tämän tänne samaan ketjuun, jonne on aikojen kuluessa koottu muutkin kyseisen reitin viat ja häiriöt.
 
Perkkaantien ja Ravitien risteyksen liikennevalot ovat olleet pimeinä jo joitakin päiviä.

Some-postauksen mukaan KLOY 623 on saapunut tehtaalta varikolle 26.5.
 
Tulipas epäselvä kuva mutta päivän Hesarista pongasin jutusta simulaattorista, onkohan tuosta 6 minuutin tulossa jo päätöksiä tehty

1716796730794.jpg
 
En tiiä johtuuko helteiden lämmittämistä kiskoista vai mistä, mutta tänä aamuna taas töihin tullessa kirskui linjan 15 ratikka erityisen kovaa kaarteissa. Mitäs toimenpiteitä tuon melun suhteen nyt oltiinkaan tekemässä?
 
En tiiä johtuuko helteiden lämmittämistä kiskoista vai mistä, mutta tänä aamuna taas töihin tullessa kirskui linjan 15 ratikka erityisen kovaa kaarteissa.
Noteerasin tuon myös sunnuntaina (26.5.), jolloin menin edestakaisen matkan osuudella Huopalahden asema - Aalto-yliopisto. Tuolloin erittäin voimakasta ääntä kuului varsinkin Espoon puolella, tosin tuolla välillä ei Helsingin puolella kovin jyrkkiä kaarteita oikeastaan ole.
 
Kun ei osata tehdä kaarteeseen oikeanlaista riittävän väljää raideleveyden levitystä. Nyt pyöränlaipat sorvautuvat ja kirskuvat.
Jos kyse on tuosta, niin miten tuollainen on voinut jäädä huomiotta, kun seudulla on kuitenkin ollut ratikoita jo pitkään, niin luulisi osaamista olevan?
 
Jos kyse on tuosta, niin miten tuollainen on voinut jäädä huomiotta, kun seudulla on kuitenkin ollut ratikoita jo pitkään, niin luulisi osaamista olevan?

Asia on monimutkainen ja monisyinen, mutta oikaisen sen verran keskustelua, Raide-Jokerilla kuten muillakin raitiotiellä käytetään kaarteissa raideleveyden levitystä ja samalla normaalia leveämpää uraa, missä käytössä urakisko.
 
Asia on monimutkainen ja monisyinen, mutta oikaisen sen verran keskustelua, Raide-Jokerilla kuten muillakin raitiotiellä käytetään kaarteissa raideleveyden levitystä ja samalla normaalia leveämpää uraa, missä käytössä urakisko.
Kuitenkin on saatu aikaan ennenkuulumatonta kirskumista ja joku jo kertoi että pitäisi Jokerin kaikki pyörätkin vaihtaa. Kehnossa radassa ei nähdä mitään syytä :)
 
Kuitenkin on saatu aikaan ennenkuulumatonta kirskumista ja joku jo kertoi että pitäisi Jokerin kaikki pyörätkin vaihtaa. Kehnossa radassa ei nähdä mitään syytä :)
Tuo pyörien mahdollisen vaihdon esitti Kaupunkiliikenne Oy itse, koska linjan 15 vaunuissa on kantakaupungin vaunuista poikkeavat pyörät. Miksi näin siihen ei ole tullut vastausta.

Lisäksi melumittauksia jne. tehdään parhaillaan ja muitakin mahdollisia toimenpiteitä.

Kuinkahan paljon tässä on "perusvastustusta" alueilla, joilla ei ole ennen liikkunut raitiovaunuja?
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös