- Liittynyt
- 8 Lokakuu 2017
- Viestit
- 518
Väitän, että raidejokerin liikenne toimii huomattavasti luotettavammin kuin 95%. Kantakaupungissa yksikin hajonnut auto tai kolari pysäyttää useamman linjan liikenteen. Raidejokerilla muutenkin vain pienen osan.Tällä olisi kuitenkin iso vaikutus mielikuvaan liikenteestä. Prosentuaalisesti ei ole paljon, jos Excelissä päädytään siihen, että 5 % kerroista Raide-Jokeri on katkaistu kahtia, kun kyllähän se toimii 95 % kerroista, mutta tuo 5 % luo kuvan Raide-Jokerista tosi epäluotettavana välineenä. Kantakaupungissa pystytään kiertämään jotakin reittiä, mutta kun Raide-Jokerilla ei vastaavia kiertoteitä ole, tulee siitä häiriöherkkä ilman mahdollisuutta kiertää väärää raidetta pitkin paikkaa, jossa on ollut onnettomuus tai hajonnut vaunu. Tätä voi verrata esimerkiksi Helsingin metroon, jossa jää ajamatta noin 200 lähtöä vuodessa.
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Tai f) Jättää ratikka rakentamatta, koska rahaTotta kai halvin ratkaisu poikkeusjärjestelyiden hoitoon on heittää matkustajat oman onnensa nojaan, mutta mikä on toisiksi halvin - jos oletetaan että kaksisuuntaisuus on liian kallis jälkikäteen?
a) Pari varabussia ja kuljettajaa odottamassa käskyä, ajaen shuttlena poissuljettua osuutta
b) Sivuraiteet ja riittävä raivauskalusto
c) Ylimitoittaa ja reitittää bussilinjasto niin, että poikkeustilanteessa bussilla pääsee helposti samoja yhteysvälejä
d) Maksaa kaikille liikennekatkosta kärsineille esim. 5€ korvaus
e) Kilpailuttaa sopimus taksi/bussiyhtiön kanssa tilataksien/minibussien ajamisesta shuttlena poissuljettua osutta