Pitäisikö se nostaa keskeiseksi kysymykseksi, kun esimerkiksi Kruunuvuorenrannan alueen ratikkayhteys uuden alueen rakentumisen tahdissa on edelleen epävarma?
Olin siinä käsityksessä, että rahapulassa oltiin lykkäämässä koko Kruunuvuorenrantaa eikä vain ratikkaa.
Jokeri on kuitenkin pääosin nykyistä kaupunkirakennetta palveleva hanke, joten se ei ole yhtä akuutti. Lisäksi bussilinja on jo ylikuormittunut eli nykyisen sopimuksen jatkaminen optiolla 2013 jälkeen haittaisi matkustajamäärien kasvua.
Toisaalta eikö se tuolla perusteella nimenomaan ole akuutti, varsinkin jos Kruunuvuorenrannan rakentamista ei aloitetakaan?
Kaluston hankkiminen tässä tahdissa vaatisi standardivaunujen käyttöä ja nekin pitäisi tilata pikavauhtia.
Päätös uusista ratikoista nykyiselle verkolle kaiketi tehdään tänä vuonna, ja jos Jokeri on yhteensopiva, niin ei kai ole kovin vaikeaa tehdä vaunuja lisää. Tietty jos tilataan Transtechilta ja uudessa vaunussa ilmenee hankaluuksia, niin saatan kuvitella, että aikaa vierähtää.
Liikennöitsijä pitäisi hankkia ulkoa
Ai? Miksipä HKL ei voisi sitä hoitaa ainakin aluksi, vai onko tässä joku kilpailutussääntö?