Kaaleppi73
Suljettu tunnus
- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2009
- Viestit
- 81
Minä olen esittänyt ne asia-argumentit, jotka minulla on. En ole nähnyt tarpeelliseksi vielä muuttaa kantaani.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Marja-Vantaan kaavoittaminen ei ole kaavoittamista radan varteen, vaan umpimetsään, jonne ei ole minkäänlaisia liikenneyhteyksiä. Marja-Vantaa on nimenomaan kaupunkihimmeliä, kaavoittamista kauas olemassa olevista keskuksista ja liikenneyhteyksistä. Ei tarvitse kauan katsella seudun karttaa ymmärtääkseen, että kestävän kehityksen mukaisia rakennusmahdollisuuksia löytyy seudulta monen Marja-Vantaan verran, mutta ei juuri Vantaa kaupungin hallinnolliselta alueelta. Eihän tietenkään ole Vantaalle eduksi, jos esim. Espoo rakentaisi jotain samanlaista tyhjille pelloille Rantaradan varteen.Kaavoittamalla uusia alueita raiteiden varrelle tehdään juuri oikeanlaista ja kestävän kehityksen politiikkaa. Kaikenlaiset puutarhakaupunkihimmelit ovat ehkä naurettavinta kepu-soopaa, jota olen kuullut.
-asuntotuotanto on seudullinen ongelma, ei valtakunnallinen
-kehäradalla on vain seudullista merkitystä
Mun mielestäni nimim Kaaleppi73:n argumentit ovat täyttä asiaa, vaikka ne ovat osittain vanhojen toistoa. Hänhän lienee aika uusi keskustelija joten ei ole ehkä perillä vallitsevasta keskustelukulttuurista täällä.Bottom line: Täällä on tarkoitus olla eri mieltä. Nyt täällä on moni eri mieltä sinun, nimim. Kaaleppi73, kanssa. Kannattaisi vain olla tyytyväinen, jos aihe herättää keskustelua. Jos sinulla on asia-argumentteja, voit aivan hyvin vastata niiden avulla viesteihin. Jollei niitä ole jäljellä, saa rauhassa tyytyä olemaan eri mieltä tai lähteä etsimään lisää argumentteja. Ei tämä ole mikään peli, jonka pitäisi päättyä johonkin lopputulokseen.
Hänhän lienee aika uusi keskustelija joten ei ole ehkä perillä vallitsevasta keskustelukulttuurista täällä.
En myöskään hehkuttaisi Marja-Vantaan erinomaisuutta, vaan pidän sitä suurena riskinä, jonka kantaa käytännössä valtio. Miten on käynyt Suurpellon kanssa? Kuinka suuri suosio on mainostetulla Espoon Kauklahden asuntomessualueella, kävelyetäisyydellä olemassa olevasta ja hyvin palvellusta rautatieasemasta? Miksi betonilähiö juuri Marja-Vantaalla olisi menestys, kun edes pientaloalue Kauklahdessa ei ole?
Mun mielestäni nimim Kaaleppi73:n argumentit ovat täyttä asiaa, vaikka ne ovat osittain vanhojen toistoa.
Tähän voi vain todeta, että kyllä hän omasta mielestään on kovinkin perehtynyt keskustelukulttuuriin täällä, koska hän on jo "voinut huomata, että samat kasvot jauhavat täällä omaa totuuttaan ja muita mielipiteitä ei sallita".
Parempi vaihtoehto Marja-Vantaa ja vataavat ovat joka tapauksessa kuin rakentamisen leviäminen Nurmijärvelle ja vastaaviin paikkoihin. Kaikilla ei myöskään tule olemaan varaa ostaa hulppeata kämppää Helsingin kantasatamista vapautuvilta alueilta tai Kruunuvuoresta, joten siksi Marja-Vantaan kaltaisia betonilähiöitä tarvitaan yhä.
Itse voisin, jopa kuvitella ko. nimimerkin olevan jonkin täällä aiemminkin kirjoitelleen "uusi ilmentymä", mutta korostan, että se voi olla täysin omaa kuvitteluani. Mutta, sen verran tutunoloista on tyyli, että mulle tulee ihan sellainen "deja vu"-fiilis; ei voi mitään ja pahoitteluni siitä.Tähän voi vain todeta, että kyllä hän omasta mielestään on kovinkin perehtynyt keskustelukulttuuriin täällä, koska hän on jo "voinut huomata, että samat kasvot jauhavat täällä omaa totuuttaan ja muita mielipiteitä ei sallita".
Se mitä itse en pidä perusteltuna, on hyvinkin spekulatiivisen ja täysin aihiotasolla olevan hankkeen rinnastaminen vuosikausia suunniteltuun kehärataan.
On kuitenkin oma keskustelunsa, miksi kaukoliikennerata ei ole edennyt.
Minäkin asuin Vantaalla vuoteen 2000, lähes 20 vuotta. Mutta en silti mennyt retkuun näiden maksuosuusfraasien kanssa. Eikö vantaalaiselle veronmaksajalle ole parempi, jos rahaa tarvitaan esim. 100 miljoonaa hankkeeseen, jonka Vantaa maksaa kokonaan itse kuin 150 miljoonaa hankkeeseen, josta valtio maksaa jonkin osan? Kokonaan maksaminen siis voi olla paljon halvempaa kuin maksaa edes vähemmän kuin puolet.Muistan että Vantaalla asumisen aikana oli virellä pikaraitiotie-suunnitelma kanssa, ... Lisäksi se valtion osallistuminen siihen oli se ratkaiseva tekijä miksi se sai kannatusta paljon ennemmän kuin pikaraitiotie, jonka Vantaa olsi kokonaan joutunut maksamaan yksin. Käytännössä katsottiin ettei Vantaalla tulisi koskaan olemaan varaa potkaista sen kokoluokan hankketta yksin.
Vantaalla ei tietenkään puhuttu eikä puhuta pääradasta lentokentän kautta. Se ei ole Vantaan intressi, kuten totesit, vaan Vantaan intressi on ollut vuosikymmenet saada kaikki junat pysähtymään Tikkurilassa imagosyistä. Lentokentän pääratahan veisi pikajunat kokonaan pois Tikkurilasta! Onhan noloa, kun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista pikajunat eivät pysähdy. Mutta miksi ne pysähtyisivät, jos aseman ympäristö muistuttaa maaseudun kyläkeskusta nakkikioskeineen?Mistään suorasta radasta Pasilasta lentokentälle ja edelleen Keravalle en muista ikinä kuulleeni mitään ennen vuotta 2005.
???Entäpä jos Nurmijärven sijasta olisikin jatkettu Martinlaakson rataa Klaukkalan suuntaan?