- Liittynyt
- 22 Lokakuu 2005
- Viestit
- 3,376
Olet oikeassa, siksi Stetson–Harrison-menetelmällä oletan tuon kolmanneksen verran lyhyemmän ja geometrisesti vähemmän kunnianhimoisen radan olevan samassa hintaluokassa Keravan–Lahden radan kanssa, jolloin niitä kymppimiljoonia voidaan käyttää Östersundomin, Söderkullan, Porvoon ja myös Tapanilan erityisolosuhteisiin.Porvoon radassa ja Lahden oikoradassa on yksi iso ero. Lahden oikoradan reitti oli käytännössä asumaton ja Porvoon radan reitti ei koko pituudeltaan ole. Lisäksi osa asemista (esim. Söderkulla) pitäisi saada asutuksen sisään, joka helposti moninkertaistaa kustannuksen. Asutuilla alueella ratojen rakentaminen on todella paljon kalliimpaa kuin asumattomalla.
---------- Viesti lisätty kello 11:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 11:28 ----------
Jaahas, myönnettäköön, että stetsonini lensi vähän väärään suuntaan, jos Straficaa on uskominen – Porvoon rata maksaisikin hulppeat 700–750 miljoonaa! http://www.hel2.fi/ksv/julkaisut/os...ssuunnitelma_liikennejarjestelmaarviointi.pdf