Tuusulan varastossa on SRS::n listauksen mukaan 11 museovaunua, tässä lista niistä:
Moottorivaunut
HKL 30, vm-59
HKL 91, vm-23
HKL 139, vm-28
HKL 181, vm-41
HKL 313, vm-55
HKL 331, vm-55
Perävaunut
HKL 521, vm-58
HKL 615, vm-16
HKL 684, vm-29
HKL 719, vm-40
HKL 761, vm-48
Eli ei niitä vaunuja kovin montaa ole, jos nyt pakko olisi joistakin luopua niin varmaan uusimmasta päästä olevat vaunut 30, 313, 331 ja 521 voisi romuttaa, näille kaikille on olemassa korvaavia saman sarjan vaunuja, eli vaunut 9, 12, 320, 339 ja 505. Näistä kaikki muut ovat peruskorjattuja paitsi 320. Olennainen kysymyshän ei ole muutaman jäljelläolevan vaunun paalaus, vaan se että ne pitäisi saada kaikenkansan nähtäväksi ja mieluiten vaikka museoliikenteeseen. Tulevaisuudessa museoliikennettä pitäisi lisätä nykyisestä, voisi olla vaikka 2-3 museolinjaa, nykyisen Krunikan kierroksen lisäksi olisi esimerkiksi Kaivopuiston kierros jota liikennöitäisiin vaikka vaunulla 135 joka on jo SR:n omistuksessa. Sitten voisi olla erityinen nostalgialinja jolla olisi kalustoa eri aikakausilta, vaikkapa vaunut 91(vm-23) 181(vm-41) ja 9+505(vm-59/58) Reitiksi sopisi Linjat-Hakaniemi-Rautatieasema-Hietalahti (tämä sen jälkeen kun Hietalahden silmukka poistuu kutosen käytöstä sen siirtyessä Telakkakadulle) Tällä reitillä saisi matkustaa normaaleilla HSL-hinnoilla ja linja olisi enemmänkin kaikkien kaupunkilaisten oma nostalgialinja, toki myös ihanteellinen kohde turisteille. Uskoisin että tällainen linja olisi erittäin suosittu, reitin varrella on mm. Hakaniemen ja Hietalahden kauppahallit sekä Torit. Kaikkia linjoja liikennöitäisiin Kesäkaudella La-Su kuten nykyisinkin.
Nykyistä laajempaa museoliikennettä Helsinkiin tuskin koskaan saadaan mutta haaveillahan aina voi.
Moottorivaunut
HKL 30, vm-59
HKL 91, vm-23
HKL 139, vm-28
HKL 181, vm-41
HKL 313, vm-55
HKL 331, vm-55
Perävaunut
HKL 521, vm-58
HKL 615, vm-16
HKL 684, vm-29
HKL 719, vm-40
HKL 761, vm-48
Eli ei niitä vaunuja kovin montaa ole, jos nyt pakko olisi joistakin luopua niin varmaan uusimmasta päästä olevat vaunut 30, 313, 331 ja 521 voisi romuttaa, näille kaikille on olemassa korvaavia saman sarjan vaunuja, eli vaunut 9, 12, 320, 339 ja 505. Näistä kaikki muut ovat peruskorjattuja paitsi 320. Olennainen kysymyshän ei ole muutaman jäljelläolevan vaunun paalaus, vaan se että ne pitäisi saada kaikenkansan nähtäväksi ja mieluiten vaikka museoliikenteeseen. Tulevaisuudessa museoliikennettä pitäisi lisätä nykyisestä, voisi olla vaikka 2-3 museolinjaa, nykyisen Krunikan kierroksen lisäksi olisi esimerkiksi Kaivopuiston kierros jota liikennöitäisiin vaikka vaunulla 135 joka on jo SR:n omistuksessa. Sitten voisi olla erityinen nostalgialinja jolla olisi kalustoa eri aikakausilta, vaikkapa vaunut 91(vm-23) 181(vm-41) ja 9+505(vm-59/58) Reitiksi sopisi Linjat-Hakaniemi-Rautatieasema-Hietalahti (tämä sen jälkeen kun Hietalahden silmukka poistuu kutosen käytöstä sen siirtyessä Telakkakadulle) Tällä reitillä saisi matkustaa normaaleilla HSL-hinnoilla ja linja olisi enemmänkin kaikkien kaupunkilaisten oma nostalgialinja, toki myös ihanteellinen kohde turisteille. Uskoisin että tällainen linja olisi erittäin suosittu, reitin varrella on mm. Hakaniemen ja Hietalahden kauppahallit sekä Torit. Kaikkia linjoja liikennöitäisiin Kesäkaudella La-Su kuten nykyisinkin.
Nykyistä laajempaa museoliikennettä Helsinkiin tuskin koskaan saadaan mutta haaveillahan aina voi.